Незважаючи на погрози росії, Україна запустила новий коридор для постачання зерна та інших товарів через турецькі протоки на світовий ринок.
Так, 19 вересня турецький балкер під прапором Палау Resilient Africa, який вийшов з Одеси на початку тижня, довіз до Босфору три тисячі тонн української пшениці. А 22 вересня на світанку порт залишив судно Aroyat із 18 тисяч тонн пшениці для Єгипту. Про це повідомив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
У суботу, 30 вересня, три балкери AZARA, YING HAO 01, ENEIDA під прапорами Ліберії та Палау експортували понад 127 тис. української агропродукції та залізняку.
Водночас у портах Великої Одеси (Одеса, Південний, Чорноморськ) чекають під завантаження 5 нових суден. Очікується, що балкери OLGA, IDA, DANNY BOY, FORZA DORIA, NEW LEGACY експортують майже 120 тис. тонн українського зерна до країн Африки та Європи.
Але відновлення експорту через турецькі протоки дозволить Україні заробити гроші на відображення російської агресії і показати Росії, що вона не контролює Чорне море, незважаючи на те, що має бойові кораблі, а Україна не має.
Кремль, зі свого боку, намагається будь-що позбавити Україну можливості продавати за кордон продукцію сільського господарства, яка до війни забезпечувала 40% українського експорту. А заразом вирішити питання із продажем власного зерна.
У Росії другий рік поспіль рекордний врожай, і з урахуванням запасів пропозиція перевищить небачені в її сучасній історії 100 млн. тонн. Внутрішній попит та можливості зберігання обмежені, а весь експорт іде через Чорне море, де головний конкурент – Україна.
До того ж, російське зерно не підпадає під західні санкції і залишається одним із важливих джерел поповнення орієнтованого на війну бюджету.
На маршруті новим торговим коридором до портів Великої Одеси зберігається військова загроза з боку Росії та мінна небезпека. Британський страховий брокер Miller у партнерстві з Clearwater Dynamics (CWD) та урядом України представив інструмент покриття військових ризиків для суден у Чорному морі. Про це повідомляє видання «Порти України».
Завдяки значному збільшенню впевненості в тому, що судна активно контролюються при роботі в зоні військового ризику, це партнерство допоможе забезпечити безпечніший прохід торговельних суден з України та сприятиме переміщенню зерна та інших гуманітарних вантажів.
“Використовуючи технологію CWD та оперативну підтримку, ми можемо надати страховикам інформацію, необхідну їм для страхування суден, що прямують коридором. Ми відкриті для всіх запитів та сподіваємось допомогти Україні відновити життєво важливі міжнародні перевезення її зерна”, – сказав керівник підрозділу Direct Marine компанії Miller Нік Саммерс.
Нагадаємо, у липні Міноборони Росії заявило, що у зв’язку із припиненням «зернової ініціативи» окупанти розглядатимуть усі судна, що прямують в акваторії Чорного моря до українських портів, як «потенційних перевізників вантажів військового призначення». Однак, незважаючи на загрози Росії, рух суден відновився.
У серпні ВМС ЗСУ після відмови Росії від зернових угод встановили в Чорному морі тимчасовий коридор через власні територіальні води та води країн НАТО.
Вітаємо з суботою, друзі! Час відпочити та посміятися від душі! Ми підготували для вас добірку… Read More
18 жовтня очікується слабка магнітна буря рівня G1. Вчені попереджають: для метеозалежних людей це може… Read More
За даними синоптиків Гідрометцентру Чорного та Азовського морів, завтра, в суботу, 18 жовтня 2025 року,… Read More
Жовтень в Одесі дарує нові приводи вийти з дому — від оперної класики до сучасного… Read More
Сьогодні вдень, 17 жовтня 2025 року, на трасі Київ – Одеса перекинувся мікроавтобус із пасажирами,… Read More
В Одеському національному академічному театрі опери та балету презентували оновлену постановку опери «Запорожець за Дунаєм»… Read More