Новини

Геолог розповів, чи можливо побудувати метро в Одесі

Проект будівництва метро в Одесі обговорюють десятиліттями, але у міста під землею — свої таємниці і проблеми. Чому метро в Одесі необхідне і чому його досі не побудували, розповів геолог Сергій Кадурін.

Ключові моменти:

  • Одеса давно потребує метро, особливо для зв’язку віддалених районів з центром. Але географія і забудова міста створюють труднощі.
  • Під землею — мережа катакомб, слабкі породи і ґрунтові води. Будівництво тунелів вимагатиме великих витрат і сучасних технологій.
  • Навіть наземний варіант метро в історичному центрі неможливий без шкоди для архітектури.
  • Першим кроком має стати геологічна карта міста.

Чому метро в Одесі досі не побудували

Про будівництво метро в Одесі говорять вже десятки років. Місто витягнуте вздовж моря, а віддалені райони, такі як Таїрова або селище Котовського, залишаються погано пов’язані з центром. Метро могло б вирішити проблему, але проект гальмують не тільки гроші, а й складна геологія регіону, розповів Сергій Кадурін.

Головна перешкода для будівництва метро в Одесі — унікальні підземні умови, вважає фахівець. Під містом — ціла система катакомб, які знаходяться близько до поверхні, на глибині всього 20–30 метрів. Щоб прокласти метро, доведеться йти значно глибше, крізь нестабільні породи, а це вимагає дорогих технологій і гідроізоляції.

По темі: В Одесі просять побудувати метро, але не зараз

Район Пересипі — особлива проблема

Один з найскладніших ділянок — район Пересипі. Тут немає звичних для міста вапняків, а замість них — пухкі річкові та морські відкладення. Метро в цій зоні довелося б будувати нижче рівня моря, в нестабільних глинах. Це технічно можливо, але вкрай дорого і ризиковано.

— Якщо ми поїдемо через Пересип до району селища Котовського, це можна зробити як комбіновану систему, коли якась частина буде під землею, а якась — над землею. Це залежить від розрахунків і створення проекту, — підкреслює Сергій Кадурін.

Крім того, доведеться долати водоносні горизонти, що створює додаткові загрози обвалів і затоплень. За словами Кадуріна, будувати метро можна тільки з надійною системою водозахисту і герметизації.

Стаття на тему: Хроніки одеського метро: чому його так і не побудували

Надземне метро — не вихід

Альтернативою може бути надземне метро, як в інших країнах. Але в центрі Одеси щільна історична забудова, і для масивних конструкцій просто немає місця. Такі проекти можуть пошкодити архітектурну спадщину міста, особливо якщо «другий поверх» метро буде проходити над дорогами або дахами будинків.

— До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з точки зору захисту культурної спадщини, — каже геолог.

Вартість також буде відрізнятися в залежності від маршруту. Наприклад, прокладання колій в центрі набагато дорожче, ніж на околицях. Тому, перш ніж говорити про будівництво, необхідно провести комплексне інженерно-геологічне обстеження міста.

Перший крок — зрозуміти, що відбувається під землею

Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але скоріше як довгостроковий стратегічний проект. Для його реалізації потрібні не тільки кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста.

— Одесі, для того, щоб рости, потрібно вирішити велику кількість транспортних питань, — зазначає Сергій Кадурін.

Геолог зазначає, що навіть без будівництва метро місто стикається з ризиками: руйнування катакомб, зміна рівня ґрунтових вод, підтоплення. Тому важливо почати з наукового аналізу та складання геологічної карти. Тільки після цього можна говорити про реальні перспективи метро.

Раніше ми повідомляли, чому в Одесі не можуть вирішити транспортну проблему Аркадії.

Share
Вікторія Басок

Авторка видання "Одеське життя". У медіа та соціальних мережах працює з 2015 року. За освітою - філолог.

Recent Posts

  • Новини

В Одесі відреставрували ще одні старовинні двері (фото)

Вхідні двері історичного доходного дому Михайла Гринберга, розташованого на вулиці Святослава Караванського (раніше Жуковського), повернули… Read More

17-11-2025 в 17:33
  • Реклама / Новини партнерів

Як підібрати світильники для створення справжнього новорічного настрою

Новорічний декор завжди починається зі світла Правильно підібране освітлення створює відчуття тепла, затишку і свята… Read More

17-11-2025 в 16:59
  • Статті

Лікарня прямо в автобусі — нова реальність для сіл Одещини

У селах півночі Одещини, де через погане сполучення та брак грошей люди роками не могли… Read More

17-11-2025 в 16:54
  • Новини

Одеські комунальники поїхали допомогати фронту на Донеччині

З Одеси на донецький напрямок вчергове вирушила група працівників комунальних підприємств, щоб підтримати колег на… Read More

17-11-2025 в 16:33
  • Статті

Ембріони — на утилізацію, ЕКЗ — лише для обраних: проєкт закону викликав скандал

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №13638, який потенційно може позбавити багатьох чоловіків та жінок мати… Read More

17-11-2025 в 15:52
  • Новини

Судно з тоннами газу загорілося біля Ізмаїла — в Румунії оголосили евакуацію

Нічний удар дрона по Ізмаїлу 17 листопада призвів до пожежі на судні зі скрапленим газом.… Read More

17-11-2025 в 15:31