Проект будівництва метро в Одесі обговорюють десятиліттями, але у міста під землею — свої таємниці і проблеми. Чому метро в Одесі необхідне і чому його досі не побудували, розповів геолог Сергій Кадурін.
Ключові моменти:
Про будівництво метро в Одесі говорять вже десятки років. Місто витягнуте вздовж моря, а віддалені райони, такі як Таїрова або селище Котовського, залишаються погано пов’язані з центром. Метро могло б вирішити проблему, але проект гальмують не тільки гроші, а й складна геологія регіону, розповів Сергій Кадурін.
Головна перешкода для будівництва метро в Одесі — унікальні підземні умови, вважає фахівець. Під містом — ціла система катакомб, які знаходяться близько до поверхні, на глибині всього 20–30 метрів. Щоб прокласти метро, доведеться йти значно глибше, крізь нестабільні породи, а це вимагає дорогих технологій і гідроізоляції.
Один з найскладніших ділянок — район Пересипі. Тут немає звичних для міста вапняків, а замість них — пухкі річкові та морські відкладення. Метро в цій зоні довелося б будувати нижче рівня моря, в нестабільних глинах. Це технічно можливо, але вкрай дорого і ризиковано.
— Якщо ми поїдемо через Пересип до району селища Котовського, як це треба зробити там, це може бути зроблено як комбінована система, коли якась частина буде під землею, а якась — над землею. Це залежить від прорахунку і створення проекту, — підкреслює Сергій Кадурін.
Крім того, доведеться долати водоносні горизонти, що створює додаткові загрози обвалів і затоплень. За словами Кадуріна, будувати метро можна тільки з надійною системою водозахисту і герметизації.
Стаття на тему: Хроніки одеського метро: чому його так і не побудували
Альтернативою може бути надземне метро, як в інших країнах. Але в центрі Одеси щільна історична забудова, і для масивних конструкцій просто немає місця. Такі проекти можуть пошкодити архітектурну спадщину міста, особливо якщо «другий поверх» метро буде проходити над дорогами або дахами будинків.
— До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з точки зору захисту культурної спадщини, — каже геолог.
Вартість також буде відрізнятися в залежності від маршруту. Наприклад, прокладання колій в центрі набагато дорожче, ніж на околицях. Тому, перш ніж говорити про будівництво, необхідно провести комплексне інженерно-геологічне обстеження міста.
Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але скоріше як довгостроковий стратегічний проект. Для його реалізації потрібні не тільки кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста.
— Одесі, для того, щоб рости, потрібно вирішити велику кількість транспортних питань, — зазначає Сергій Кадурін.
Геолог зазначає, що навіть без будівництва метро місто стикається з ризиками: руйнування катакомб, зміна рівня ґрунтових вод, підтоплення. Тому важливо почати з наукового аналізу та складання геологічної карти. Тільки після цього можна говорити про реальні перспективи метро.
Раніше ми повідомляли, чому в Одесі не можуть вирішити транспортну проблему Аркадії.
Військовослужбовець-доброволець Дмитро Красін з Ізмаїла пішов з життя раптово під час відпустки. Він захищав Україну… Read More
Пізно ввечері 1 жовтня на трасі Київ-Одеса легковий автомобіль врізався у вантажівку. Загинули мати і… Read More
Позавчорашній потоп в Одесі знову підтвердив: до кліматичних сюрпризів природи ми не готові. Бо дощова… Read More
В Одесі рятувальники завершили пошукові роботи, відкачування води із затоплених укриттів і паркінгів триває. Тепер… Read More
2 жовтня розпочався 1317-й день повномасштабної війни Росії проти України. Вночі ворог випустив понад 80… Read More
У четвер, 2 жовтня, низка вулиць в Одесі тимчасово залишиться без електропостачання через планові ремонтні… Read More