Проект будівництва метро в Одесі обговорюють десятиліттями, але у міста під землею — свої таємниці і проблеми. Чому метро в Одесі необхідне і чому його досі не побудували, розповів геолог Сергій Кадурін.
Ключові моменти:
Про будівництво метро в Одесі говорять вже десятки років. Місто витягнуте вздовж моря, а віддалені райони, такі як Таїрова або селище Котовського, залишаються погано пов’язані з центром. Метро могло б вирішити проблему, але проект гальмують не тільки гроші, а й складна геологія регіону, розповів Сергій Кадурін.
Головна перешкода для будівництва метро в Одесі — унікальні підземні умови, вважає фахівець. Під містом — ціла система катакомб, які знаходяться близько до поверхні, на глибині всього 20–30 метрів. Щоб прокласти метро, доведеться йти значно глибше, крізь нестабільні породи, а це вимагає дорогих технологій і гідроізоляції.
Один з найскладніших ділянок — район Пересипі. Тут немає звичних для міста вапняків, а замість них — пухкі річкові та морські відкладення. Метро в цій зоні довелося б будувати нижче рівня моря, в нестабільних глинах. Це технічно можливо, але вкрай дорого і ризиковано.
— Якщо ми поїдемо через Пересип до району селища Котовського, це можна зробити як комбіновану систему, коли якась частина буде під землею, а якась — над землею. Це залежить від розрахунків і створення проекту, — підкреслює Сергій Кадурін.
Крім того, доведеться долати водоносні горизонти, що створює додаткові загрози обвалів і затоплень. За словами Кадуріна, будувати метро можна тільки з надійною системою водозахисту і герметизації.
Стаття на тему: Хроніки одеського метро: чому його так і не побудували
Альтернативою може бути надземне метро, як в інших країнах. Але в центрі Одеси щільна історична забудова, і для масивних конструкцій просто немає місця. Такі проекти можуть пошкодити архітектурну спадщину міста, особливо якщо «другий поверх» метро буде проходити над дорогами або дахами будинків.
— До того ж це історична частина міста, і це культурна спадщина. І втручання туди з такими величезними конструкціями, які повинні йти навіть десь там над дахом, це величезна проблема, навіть з точки зору захисту культурної спадщини, — каже геолог.
Вартість також буде відрізнятися в залежності від маршруту. Наприклад, прокладання колій в центрі набагато дорожче, ніж на околицях. Тому, перш ніж говорити про будівництво, необхідно провести комплексне інженерно-геологічне обстеження міста.
Перспектива метро в Одесі залишається відкритою, але скоріше як довгостроковий стратегічний проект. Для його реалізації потрібні не тільки кошти, а й нові технологічні рішення, адаптовані до унікальної геології міста.
— Одесі, для того, щоб рости, потрібно вирішити велику кількість транспортних питань, — зазначає Сергій Кадурін.
Геолог зазначає, що навіть без будівництва метро місто стикається з ризиками: руйнування катакомб, зміна рівня ґрунтових вод, підтоплення. Тому важливо почати з наукового аналізу та складання геологічної карти. Тільки після цього можна говорити про реальні перспективи метро.
Раніше ми повідомляли, чому в Одесі не можуть вирішити транспортну проблему Аркадії.
Вхідні двері історичного доходного дому Михайла Гринберга, розташованого на вулиці Святослава Караванського (раніше Жуковського), повернули… Read More
Новорічний декор завжди починається зі світла Правильно підібране освітлення створює відчуття тепла, затишку і свята… Read More
У селах півночі Одещини, де через погане сполучення та брак грошей люди роками не могли… Read More
З Одеси на донецький напрямок вчергове вирушила група працівників комунальних підприємств, щоб підтримати колег на… Read More
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №13638, який потенційно може позбавити багатьох чоловіків та жінок мати… Read More
Нічний удар дрона по Ізмаїлу 17 листопада призвів до пожежі на судні зі скрапленим газом.… Read More