Розповідаємо про ваші права при оформленні зарплатної картки та як діяти, якщо банк чи роботодавець порушують закон, нав'язуючи конкретну банківську установу та банківські послуги.
Майже кожен працівник стикався з ситуацією, коли при влаштуванні на роботу від нього вимагали відкрити рахунок у конкретному банку. Роботодавці часто пояснюють це наявністю банкоматів поблизу або зручністю для бухгалтерії. Але чи законні такі вимоги?
Насправді закон на боці працівника. За українським законодавством про оплату праці, саме працівник вирішує, через який банк отримувати зарплату. Ви можете надати роботодавцю реквізити будь-якого наявного у вас рахунку або навіть отримувати гроші в касі підприємства. При цьому всі витрати на переказ коштів має сплачувати роботодавець.
Якщо керівництво наполягає на відкритті рахунку в конкретному банку “як у всіх” – це порушення ваших прав. Закон прямо забороняє обмежувати працівника у розпорядженні власною зарплатою. У такому випадку ви можете поскаржитися до Державної служби України з питань праці.
Читайте також: Як поновитися на роботі після звільнення
Окрема проблема виникає, коли банки намагаються нав’язати додаткові послуги при оформленні зарплатної картки. Найчастіше це кредити, страховки та інші платні сервіси. Важливо знати: банкам заборонено вимагати від клієнтів купувати додаткові послуги як обов’язкову умову обслуговування.
Що робити, якщо банк порушує ваші права? По-перше, ви можете одразу зателефонувати на гарячу лінію Національного банку України. Важливо назвати прізвище та посаду працівника банку, який намагається нав’язати непотрібні послуги. По-друге, напишіть письмову скаргу керівництву банку. Якщо реакції немає – звертайтеся до НБУ з письмовою скаргою, додавши копію попереднього звернення.
Варто пам’ятати, що зарплатна картка – це дебетова картка, яка дозволяє користуватися лише власними коштами. Якщо без вашої згоди вам встановили кредитний ліміт, ви маєте право вимагати розірвання такого договору. Це можна зробити як безпосередньо через банк, так і через суд.
У разі судового розгляду важливо розуміти різницю між двома ситуаціями. Якщо ви скаржитеся на ненадання інформації про умови договору до його укладення, можна посилатися на закон про захист прав споживачів і не сплачувати судовий збір. Якщо ж договір вже укладено, справа розглядатиметься за цивільним законодавством, але всі судові витрати можна покласти на банк.
Головне – знати свої права та не боятися їх захищати. Ані роботодавець, ані банк не можуть змушувати вас користуватися послугами, які вам не потрібні.
Читайте також: Що робити, якщо вас скоротили на роботі: поради юриста
Незважаючи на свої заяви про готовність до переговорів і мирного врегулювання, Путін продовжує вести агресивну… Read More
У понеділок, 18 серпня 2025 року, частина Одеси знову залишиться без світла до вечора через… Read More
В ніч на 18 серпня ворог вкотре атакував Одеську область ударними безпілотниками. Незважаючи на активну… Read More
Серпень продовжує радувати одеситів і гостей міста теплою погодою і морем - ідеальні умови для… Read More
У популярному одеському пляжному нічному клубі «Ібіца» під час акробатичного шоу впала з висоти і… Read More
День за днем, тиждень за тижнем... І, звісно, мить за миттю. От вже й серпень,… Read More