Незважаючи на війну, довгоочікуваний трамвай «Північ – Південь» міська влада все ж таки запустила. Вперше в Одесі з'явився магістральний трамвайний маршрут, який пов'язує найбільші спальні райони міста та його історичний центр.
Доїхати без пересадок із селища Котовського до Старосінної площі на трамваї №7 одесити отримали можливість ще наприкінці липня. А за півтора місяця маршрут продовжили, як і було обіцяно, до 11-ї станції Люстдорфської дороги , вулиці Архітекторської.
Від кільця на 11-й станції Люстдорфської дороги трамвай «Північ – Південь» слідує по вулиці Архітекторській, Люстдорфській дорозі, вулиці Водопровідній, Старосінній площі, вулицях Новощепний Ряд, Преображенській, Софіївській, узвозу Маринеско, вулиці Чорноморського до кінцевой «вулиця Паустовського». Поєднуючи між собою два найбільші спальні райони Одеси – селища Таїрова та Котовського, він проходить по краю житлового масиву Черемушки, через історичний центр міста, Пересип та Лузанівку.
Маршрут «Північ – Південь», начебто, безумовно, зручний і вигідний. Водночас його запуск став причиною деяких незручностей – сподіваємось тимчасових – для пасажирів, які прямують до Люстдорфа. Трамвай №3, який раніше курсував від Старосінної площі в цьому напрямку, зараз поки що не працює.
Закрили цей маршрут, побоюючись зайвого дублювання трамвайного руху Люстдорфською дорогою та вулицею Водопровідною. Та й зайвих вагонів нема. Трамваї, які обслуговували маршрут №3, перекинули на «Північ – Південь». Раніше передбачалося, що місто отримає 12 нових вагонів за кредитом Європейського банку реконструкції та розвитку. Але через війну контракт на їхнє постачання так і не був підписаний.
Бракує й водіїв – навіть для трамвайного парку, який є на сьогодні.
Водночас трамвай №27 продовжує курсувати від Старосінної площі через Люстдорф до Рибного порту. Працюють на маршруті 6-7 вагонів.
Після вивчення пасажиропотоку у напрямку Люстдорфа міська влада обіцяє зробити деякі зміни у схемі трамвайного руху. Фахівці пропонують запустити маршрут «Люстдорф – вулиця Пастера» , де мають працювати 6-8 вагонів. А також – «підвізний» короткий маршрут №29 від 11 станції Люстдорфської дороги до Рибпорта або Люстдорфа. Але для цього слід ввести квитки з правом на одну пересадку або діючі, наприклад, одну-півтору години з можливістю будь-яких пересадок.
Цифри та факти
Довжина продовженого маршруту в один бік складає 29 кілометрів. На сьогоднішній день він – найдовший в Україні. А в Європі за довжиною посідає втричі місце – після бельгійського «берегового трамвая», довжина маршруту якого становить 67 кілометрів.
На маршруті в одному напрямку 63 зупинки.
З кінця в кінець можна дістатися за дві години та дві хвилини.
У будні на маршруті курсує 40 вагонів.
Інтервал руху – 5-6 хвилин.
Чотири трамваї, що обслуговують «Північ – Південь», – трисекційні.
Спочатку маршрут «Північ – Південь» замислювався як швидкісний. Але з аналогом наземного метро, м’яко кажучи, не дуже вийшло. І сьогодні, щоб надати маршруту деякого прискорення, потрібно вирішити чимало проблем.
Серед них – регульовані перехрестя в районі «Молодої гвардії», 7-ї Пересипської, 1-ї станції Люстдорфської дороги та площі Толбухіна. Тут потрібний режим пріоритету трамвая. На світлофорах він повинен включатися дистанційно автоматично або водієм вручну. Це допоможе заощадити по дві-три хвилини часу у дорозі на кожній з таких точок. Надання пріоритету трамваю також вимагатиме складна організація руху під Пересипським мостом.
Ще одне проблемне місце – узвіз Марінеско. Тут безпека руху трамваїв, що прямують донизу, вимагає обмеження кількості вагонів: не більше одного на ухилі, включаючи зупинку перед перехрестям. За невеликого інтервалу руху це іноді викликає справжні трамвайні затори на вулиці Софіївській.
Виникають складнощі і під час руху маршруту вулицею Преображенською – через автомобілі, припарковані на крайніх смугах проїжджої частини. В результаті весь потік машин змушений рухатися лише по одній смузі – разом із трамваєм.
Вирішення цих проблемних питань, переконані фахівці, дозволить скоротити загальний час у дорозі на маршруті «Північ – Південь» приблизно на 10-15 хвилин. Ще близько 10 хвилин економії можуть дати заборону паркування автомобілів на проїжджій частині вулиць Преображенської та Софіївської, а також виділення на цій ділянці трамвайних колій.
До речі, нагадаємо: 24 вересня одеському трамваю виповнилося 112 років .
Читайте також:
Цієї зими багато українців скаржаться на холод у квартирах. Якщо температура у вашому помешканні нижча… Read More
Телеграм-канал «Одеське життя» в строкатій стрічці подій, що відбуваються, розміщує фото «Мить одного одеського дня».… Read More
Сучасні бізнеси все більше покладаються на стабільне та високошвидкісне інтернет-з'єднання для ефективної роботи. щоб отримати… Read More
У ніч на 23 листопада 2024 року в Києві застрелили співробітника муніципальної варти міста Південного… Read More
Стабілізаційні відключення електрики, введені по всій країні після масованої ракетно-дронової атаки росіян 17 листопада, коли… Read More
Сучасний стіл для комп’ютерів та ноутбуків — це вже не той стандартний стіл, до якого… Read More