Ми підготували поради, як не потрапити на зіпсований продукт у магазині та дізналися, що роблять з продуктами у повний блекаут на прикладі трьох супермаркетів.
До редакції за допомогою звернулася читачка Марія. Її дуже непокоїло питання: як працюють продуктові магазини та супермаркети під час екстрених та віялових відключень світла? Нам ця тема також стала цікавою, адже всі ми споживачі і не хочемо купити зіпсований продукт.
Під час блекауту фахівці Держспоживспоживслужби просять власників продуктових магазинів та супермаркетів забезпечити себе альтернативними та безперебійними джерелами електроенергії. Наприклад, закупити генератори, сухий лід чи ємність із холодними елементами — водяними чи гелієвими, які заздалегідь мають бути замороженими.
Вони допоможуть зберегти м’ясні, молочні та рибні вироби, що швидко псуються при температурі від 0 до +4 градусів. Якщо продукти продають у замороженому вигляді, то максимально заповнена морозилка може забезпечити їх зберігання на 24 години.
Ми розуміємо, що встежити за якістю роботи кожного магазину неможливо. Доводиться розраховувати на совість власників та продавців, а також на свій «гострий нюх». І щоб через відключення світла не натрапити в магазинах на зіпсовані продукти, у Центрі стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки радять українцям дотримуватися таких правил.
Для всіх продуктів, які швидко псуються, є загальне правило зберігання при температурі від -2 до +6 градусів. Середньою допустимою температурою морозильної камери є -18 градусів.
Необроблені молочні продукти — до 36 годин за температури +6 градусів. Замість молока у пляшках з коротким терміном зберігання, вибирайте молоко в тетрапаках, воно може зберігатись без холодильника.
Журналісти «Одеського життя» обійшли кілька торгових мереж, поспілкувалися з адміністрацією та дізналися, що роблять магазини для зниження кількості зіпсованих продуктів під час відключення світла.
Під час відключення світла багато супермаркетів цієї мережі працюють на генераторах, які зазвичай стоять біля входу або з боку рампи.
На власному прикладі адміністратор одного з магазинів розповіла, що при екстреному відключенні світла свіже м’ясо та рибу намагаються відразу накрити льодом. Сири та м’ясні вироби (ковбаси, сосиски) у вакуумній упаковці довго зберігаються, навіть за плюсової температури.
Але, якщо термін придатності добігає кінця, температура вище норми або світла немає добу, всі продукти знімають з полиць, переносять у підвал або зберігають у заморожуванні. Бувало, що кілька разів доводилося повністю виносити продукти з торгового залу. Потім все миється і забирається.
Магазини торгової мережі «Таврія В» в моменти відсутності світла аналогічно працюють на генераторах.
Якщо світла немає і його альтернативи теж, тоді продукти, що швидко псуються, відносять на склад, де вони зберігаються в спеціальній камері. А коли світло дають, їх повертають назад на полиці. Якщо світло немає доби та більше, продукти вивозять. Їх розвозять іншими магазинами або відправляють на склад з холодильниками.
Зіпсований товар документально фіксують, а потім списують. Буває таке, коли за датою термін придатності ще не минув, а продукт уже видає неприємний запах або втрачає свій вигляд. Тоді його утилізують.
Магазини цієї торгової мережі облаштовані спеціальними холодильниками та морозильними камерами, які при відключенні електроенергії тримають температуру добу. Холодильні камери в торгових залах працюють за таким же принципом.
При відключенні світла у них опускається спеціальна шторка, яка також утримує температуру. Наприклад, у тому магазині, де ми спілкувалися з адміністрацією, ще не було нагоди, щоб через відсутність світла температура була вищою +4 градусів, при цьому генератора у них немає (перебувають на одній мережі з інфраструктурою).
У супермаркетах особливо намагаються стежити за продуктами, що швидко псуються. Якщо їх термін придатності добігає кінця, товар списується, навіть не знижується.
Не варто переживати, якщо світло вимикають вночі, коли магазин закритий, а генератори не працюють. Наприкінці зміни у всіх магазинах та супермаркетах холодильники щільно закриваються або в них поміщають додатковий лід. Це допомагає витримувати необхідну температуру.
Якщо ви помітили прострочений або зіпсований товар у магазині, у Центрі стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки радять звернутися до продавця чи адміністратора, щоб його списали чи утилізували.
Якщо ви придбали вже зіпсований або прострочений товар, не забувайте — товар можна повернути або обміняти на свіжий.
Анастасія ЄПУР
Із п'ятниці, 22 листопада, в Одесі відновлено роботу автобусів № 105 і №105-А за постійним… Read More
У п'ятницю, 22 листопада 2024 року, у зв'язку з плановими роботами на міських електромережах деякі… Read More
1003-й день Україна протистоїть повномасшатабній агресії російської федерації. На ранок, 22 листопада, ситуація на фронті… Read More
В Одесі 49-річна водійка автомобіля «Ssang Yong» наїхала на жінку, яка переходила проїжджу частину і… Read More
Доброго ранку, друзі! Почніть свій день з посмішки - ми підготували для вас свіжу порцію… Read More
Привоз в останню декаду листопада: легкий дощик, «тяжкий» вітерець. Людей (чи так здалось) менше, аніж… Read More