Статті

Громада на Одещині створила власний бренд і продає під ним місцеве вино та м’ясо

Олександр Паларієв, депутат Бородінської громади і керівник агро-кластеру «Фрумушика Нова», повідомив, що на території Бородінської громади зареєстровані два унікальні продукти з географічним зазначенням. Це «Баранина Фрумушика» і вино «Долина Фрумушика».

«Баранина Фрумушика»

Протягом століть Буджак був відомим районом вівчарства. Овець тут розводили з давніх часів. Є три основні визначальні фактори для отримання специфічних властивостей цієї баранини: якість степової рослинності Тарутинського степу, три місцеві породи, що використовуються виробниками, практика скотарства.

Мармурове забарвлення м’яса та білий колір жиру є результатом поєднання порід, що використовуються для виробництва цієї баранини, та системи вирощування, основаної головним чином на вільному випасі худоби.

Вино «Долина Фрумушика»

Воно поєднує населені пункти південно-західної частини Одеської області — в ме­жах північно-східної частини Болградського району та північної частини Білгород-Дністровського району.

Усі види вина є сухими.

Ось ці продукти тепер будуть офіційними брендами наших буджацьких степів.

Чим це вигідно?

Виробнику виготовлення продуктів із зареєстрованим географічним зазначенням дає захист продукції від недобросовісної конкуренції. Для споживача продукти з географічним зазначенням є гарантією якості, унікальності, оригінального походження продукту з тієї місцевості, де він зроблений. Для регіону в цілому це допомагає збереженню місцевих традицій, розвитку туризму та локального бізнесу, а також гарантує додаткове надходження податків.

Як повідомив Олександр Паларієв, найближчим часом у планах зареєструвати ще один брендовий продукт — «Овеча бриндзя Фрумушики-Нова».

Що таке географічне зазначення?

Географічне зазначення – це позначка на товарі, яка ідентифікує його як такий, що походить з певного географічного місця. Інакше кажучи, це є підтвердженням того, що товар вироблено з використанням місцевих ресурсів, природних і людських, а тому він є унікальним. На відміну від торговельної марки, географічне зазначення реєструють на невизначений термін. Одними з перших українських продуктів з географічним зазначенням стали «Закарпатське вино», «Гуцульська коров’яча бриндзя», «Херсонський кавун» тощо.

Довідка «ОЖ»

Система захисту регіональних продуктів з’явилася у Франції у 1925 році. Першим зареєстрованим географічним зазначенням став сир «Рокфор».

Share
Юлія Валієва

Авторка видання "Одеське життя". Журналістка з 35-річним досвідом. Пише про охорону здоров’я, освіту, самоврядування, туризм, місцеве життя на півдні України. Лауреатка конкурсу Одеської облради. Членкиня Національної спілки журналістів України (НСЖУ).

Recent Posts

  • Новини

На автошляхах Одеської області запроваджено тепловий режим – що це означає

Через спекотну погоду на автомобільних дорогах Одеської області введено тепловий режим: рух вантажних автомобілів обмежений. Read More

05-07-2025 в 17:32
  • Статті

Де в Одесі можна вивчити українську безкоштовно?

Якщо вам здалося, що в Одесі стало більше української, вам не здалося. І відбувається це… Read More

05-07-2025 в 16:31
  • Новини

У СБУ назвали терактом ранковий вибух в Одесі

Служба безпеки України (СБУ) кваліфікує вибух авто, який пролунав сьогодні вранці, 5 липня, у Київському… Read More

05-07-2025 в 15:58
  • Статті

Одна з двадцяти тисяч: як смілива дівчина Лєра втекла з російської окупації

У руках – дві валізи, в очах – доросла рішучість. Сімнадцятирічна Лєра Сидорова з Нової… Read More

05-07-2025 в 14:59
  • Новини

Війна, день 1228: українські сили завдали болючого удару по аеродрому ворога

Сьогодні, у суботу 5 липня 2025 року, розпочалася 1228-та доба з початку повномасштабної війни в… Read More

05-07-2025 в 13:46
  • Новини партнерів

Лайфхаки для успішного імпорту техніки з Китаю

Імпортувати електроніку з Китаю - це водночас і прибуткова можливість, і непростий процес, що вимагає… Read More

05-07-2025 в 12:02