Статті

ГРМ ремінь: коли настав час міняти

Ремені ГРМ (газорозподільний механізм двигуна автомобіля) є невід'ємною частиною сучасних машин.

Як будь-які елементи конструкції, ці запчастини зношуються в процесі активної експлуатації – необхідно перевіряти/міняти відповідно до вказаних сервісних інтервалів та рекомендацій виробника. Недооцінка ситуації може мати незворотні наслідки.

Коли необхідна термінова заміна

Якщо в сервісній книжці зазначено «заміну зроблено», можете бути спокійні. Аналогічно – автомобіль новий, пробіг практично нульовий, час огляду не настав. Але якщо за документами неможливо перевірити, потрібно купити ремінь ГРМ та терміново замінити деталь.

  • Дослідні механіки рекомендують це зробити після покупки будь-якого автомобіля, звичайно, якщо не який-небудь новенький концепт-кар з мізерним пробігом. Найчастіше продавець заявить «міняв нещодавно», правди не дізнаєтесь, якщо немає документального підтвердження.
  • Може потрапити автомобіль з іншим пробігом, ніж на тахометрі. Краще, якщо заміните ремінь як запобіжний засіб – уникайте можливого ризику пошкодження, відповідно, набагато більшого навантаження на свій бюджет.

Особливості та характеристики

На більшості сучасних автомобілів встановлений ремінь ГРМ із спеціальної міцної гуми HNBR. Коли він підлягає заміні:

  • Цифра вказана у плані обслуговування і зазвичай варіюється в межах 120–210 тис. кілометрів пробігу. Колись для Opel він становив 60 000, для першої Octavia з двигунами TDI/SDI також (автомобільна компанія удосконалила технологію – збільшила інтервал 90, потім 150 тис. кілометрів).
  • Термін експлуатації (6–12 років) виробники вказують у рекомендаціях – за часом старіння матеріалу ременя. Якщо не знаєте історію обслуговування купленого автомобіля, важко сказати, чи потрібно міняти ремінь ГРМ. У сервісному центрі знос визнають – але є сумніви, краще замінити деталь як запобіжний засіб. Покладений термін минув – затягувати точно не варто.

Наслідки обриву ременя ГРМ

Наслідки часто бувають фатальними. Обрив відбувається без попередження – більшу частину часу підозрілих звуків із двигуна не доноситься. У кращому випадку машина не заведеться, в гіршому – станеться так звана зустріч (поршень стикається з відкритим клапаном у верхній мертвій точці). Це руйнує двигун, його ремонт виллється у круглу суму.

Share

Recent Posts

  • Новини

Російські удари по енергетиці та відповідні дії ЗСУ в Каспійському морі — основні події минулої доби

В ніч на 13 грудня Росія завдала масштабного удару по енергетичній інфраструктурі України. Під обстрілом… Read More

13-12-2025 в 12:02
  • Новини

В Одесі немає світла — у місті відновлюють роботу «Пунктів незламності» (оновлено)

У зв’язку з надзвичайною ситуацією, що склалася в Одеському регіоні через масований російський обстріл вранці… Read More

13-12-2025 в 11:32
  • Новини

Потяги затримуються, електрички не ходять: як працює залізниця в Одесі після обстрілів

Незважаючи на масовані удари по інфраструктурі Одеської області та відключення світла, залізничне сполучення в Одеському… Read More

13-12-2025 в 10:55
  • Новини

В Одесі не працює електротранспорт: як тепер пересуватися містом

Після ворожої атаки 13 грудня в Одесі повністю зупинилися трамваї та тролейбуси. Місто перейшло на… Read More

13-12-2025 в 10:20
  • Новини

Одеса без тепла і води: що відбувається в місті після масованої атаки і де набрати води

В результаті масованої комбінованої атаки на Одеську область пошкоджено об'єкти енергетичної інфраструктури. Велика частина Одеси… Read More

13-12-2025 в 09:49
  • Новини

Одеса під найпотужнішою атакою за час війни: місто без світла і води (ОНОВЛЕНО)

Одеська область вже другу добу перебуває під масованою атакою. Основний удар припав на енергетичну інфраструктуру,… Read More

13-12-2025 в 08:43