Цього року, 4 листопада свій 65-річний ювілей святкує народний артист України Ігор Равицький, художній керівник Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. Василя Василька. режисер. Ігор Миколаєвич очолює театр з 1988 року. За цей період ним поставлено численна кількість вистав (деякі з них стали учасниками і лауреатами всеукраїнських та міжнародних фестивалів), відкрито у театрі малу сцену «38». Завдяки Равицькому регулярно відбувається поповнення колективу молодими акторськими кадрами, а найголовніше – до співпраці залучаються найбільш «креативні» постановники України та зарубіжжя. Серед режисерів, які формують естетичне обличчя “васильківців”: Аллєсіо Бергамо (Італія), Микита Гріншпун (Росія), Дмитро Богомазов, Юрій Одинокий, Владислав Троїцький, КЛІМ, Андрій Бакіров, Олексій Коломійцев та інші.
Равицький: Я взагалі не збирався йти в цю професію, я хотів бути істориком, археологом і до сих пір люблю цю справу, книги відповідні читаю. Та в старших класах, коли настав час визначатися, своє авторитетне слово сказав тато, мовляв — спробуй режисуру. Я послухав. Спочатку шкодував – хотів стати актором, а згодом почав втягуватися і таки втягнувся. Та по-справжньому професію режисера зрозумів тільки через десять років після закінчення інституту.
М: Розкажіть, яким має бути «ваш актор»? Якими якостями він повинен мати, щоб Вам було приємно і зручно з ним працювати?
Р: Мені подобається актор, який здатен мислити самостійно, вміє пропонувати свої варіанти, з котрих я міг би вибрати. Мені зручно працювати з актором різноплановим, який рівноцінно легко себе почуває і в комедійному жанрі, і в трагічному, і в гротесковому. Так склалося, що з тих пір, як очолюю театр, я регулярно поповнюю трупу молодими кадрами. Але жодного разу мені не доводилося збирати їх всіх разом в одній постановці, а от у виставі «Місто мого дитинства», яка зараз готується, нарешті вдалося їх всіх задіяти. Чесно кажучи, пишаюся тим, що я не помилився в них. Не знаю, чи вийде вистава вдалою, але сам процес мені приносить масу задоволення. Коли він скінчиться, я буду сумувати за ним.
М: Як Ви розумієте поняття «талановита людина»?
Р: Талановита людина – це складна людина, неоднозначна, яка вміє тонко відчувати, думати, аналізувати, творити, захоплюватися і захоплювати. Якщо говорити про акторський талант, то це та людина, якій, наприклад, ще не встиг завдання поставити, а вона тобі вже десять варіантів пропонує. Талановитий актор – це не просто виконавець ролі, а яскрава особистість, від якої не можна очей відірвати.
Р: У першу чергу матеріал мене повинен схвилювати як людину. Люблю оригінальні п`єси, не ті, що широко використовують у репертуарах театрів України. Хочу бачити наш театр оригінальним, тому і режисерів таких запрошую, і твори такі підбираю. Сам не часто ставлю – даю дорогу молодим. А коли беруся все ж таки до постановки, то — «хоч рідко, але хочеться мітко». Тому вибираю щось незвичне й незатерте. Скажімо, п`єса Віктора Шендеровича «Два ангели» потрапила у репертуар, бо мені здалося, що вона яскрава по формі, сучасна і здатна схвилювати. Це, власне, і є ті критерії, якими я керуюся. А от, наприклад, п`єса «Старі будинки» Валерія Хаіта, Георгія Голубенка, Леоніда Сущенка, над якою я зараз працюю, що буде називатися «Місто мого дитинства», зараз не йде в жодному театрі України. А між тим, це дуже мила, добра і проста історія з краплинкою смутку.
М: Я знаю, що Вас дуже важко розсмішити. Пригадайте випадок, коли ви останній раз від душі сміялися.
Р: Мій син Антон, який добре знає мою вдачу, дуже хотів мене розсмішити і показав мені відео з Інтернету, на якому Кіркоров під час виступу не помітив, що до нього з квітами підійшла жінка, і від несподіванки голосно закричав. А фонограма в той час продовжувала співати його пісню. Я реготав до сліз. Антон цей момент зафіксував і тепер, коли хоче мене насмішити, знову вмикає це відео. А ще фільм «Один вдома» (перша частина) на мене справляє то й же ефект. Взагалі, я визнаю, що це моя біда, адже сміятися треба частіше…
Р: Тема долі людини. Багатогранність і неоднозначність людського характеру.
М: Найбільш значуща для вашої творчості і вдала постановка уже була, чи ще попереду?
Р: Скажу красиво – вона ще попереду. А взагалі, для мене всі мої дітища важливі і дорогі, адже я не так багато їх створив. Не можу сказати, що є постановки, в яких я задоволений абсолютно усім, десь один компонент більш вдалий, десь інший.
М: Назвіть фрагмент Вашої біографії, за який ви понад усе вдячні долі.
Р: Що стосується професії, то це, мабуть, був момент, коли я поставив дві постановки «Тихий Дон» М.Шолохова і «Вожак» Захарія Станку у Сумському театрі. Ці вистави ми возили до Києва і одержали нагороди. Та не в тому справа, головне, що під час їх постановки у голові відкрилося якесь віконечко – портал, який допоміг глибше відчути професію. І в особистому житті є моменти, за які можна подякувати — у мене два сина і дружина.
М: А що, на вашу думку, є поняття професійності у театрі?
Р: Бажання не тільки бути почутим і зрозумілим, але й бажання почути та зрозуміти інших. Також, професійність у театрі — це відчуття відповідальності за спільну працю, яке має бути у кожного члена колективу.
М: Дякую за щиру розмову. Ще раз зі святом Вас! Міцного здоров’я, творчого натхнення для майбутніх постановок і звичайного людського щастя.
Тетяна Миронова.
Автор: Алина Дрига
В Одеській обласній клінічній лікарні перевірили умови доступності для маломобільних пацієнтів. Візит відбувся в межах… Read More
Вечером, 23 мая, около 20:40 россияне снова атаковали Одессу. В городе был слышен взрыв, похожий… Read More
В субботу, 24 мая 2025 года, в Одессе и Одесской области ожидается достаточно теплая погода… Read More
В Одессе нашли собаку директора зоопарка, которая исчезла во время удара дрона по жилому дому.… Read More
Одним из требований РФ для прекращения войны является признание Украиной временно оккупированных территорий российскими. "Одесская… Read More
72-летний пенсионер Александр Архипенко 43 года проработал в ядерной энергетике. Ликвидировал аварию на ЧАЭС. С… Read More