Близько 100 суден стоять у Чорному морі біля румунського порту Суліна, очікуючи на проведення через Сулинський морський канал. Це найзручніший і найглибший шлях до дунайських портів України.
Про це повідомляє видання Forbes.
Майже третина цих суден стоять у черзі, щоб вивезти українське зерно з портів на Дунаї.
«У Румунії не вистачає лоцманів для проведення суден каналом, тому що вони не були готові до збільшення українського вантажного трафіку», – таку причину виникнення морський назвав представник консалтингової компанії The Charterers Олег Солодухов.
Україна через морські порти експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько 47 мільярдів. доларів США. Після початку повномасштабної війни, розв’язаної Росією, усі українські порти, окрім дунайських, припинили роботу. Останні переорієнтували він частина експорту і збільшили кількість вантажовідправлень вчетверо. Зараз на них, за словами заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова, припадає 24% від експорту.
Наразі румунська сторона в змозі проводити каналом не більше п’яти суден на добу. Це у рази менше, ніж потрібно. Нещодавно час очікування черги на прохід каналом становив чотири-сім днів. Але зараз щодня пробка зростає. Час очікування у черзі на прохід каналом тепер становить до трьох тижнів.
Середній період очікування суднозаходу до українських портів з початку війни становить 14 днів.
Через такі простої власники вантажів зазнають фінансових втрат, що сягають третини вартості фрахту. “Тепер судновласники нараховують час фрахту не з моменту заходу в порт, а з моменту попадання в пробку”, – говорить Солодухов.
Раніше “Одеське Життя” повідомляло, що в Європейському Союзі вирішуватимуть, як розблокувати Одеські порти. Наразі судноплавство у Чорному морі біля українських берегів блокує флот російських окупантів.
Джерело: Виборчком
Заголовне фото ілюстративне: Ukrainian Shipping Magazine
Поблизу села Комишівка Саф'янівської громади Ізмаїльського району зареєстровано спалах африканської чуми свиней (АЧС). Це вже… Read More
Сьогодні, 22 листопада, в Одесі спостерігається потужний вітер, що призвів до падіння дерев та пошкодження… Read More
Руслан Тимченко пішов серед перших захищати Україну добровольцем. Спочатку потрапив на Миколаївський напрямок, потім –… Read More
Викладачі проводять лекції в бомбосховищах, студенти навчаються з окопів, але конкурси та престиж вишу зростають,… Read More
На узвозі Віталія Блажка невдовзі почнеться будівництво нової дренажної системи. З 23 листопада 2024 року… Read More
Ми живемо в час історичних подій. 10 років Революції Гідності, 20 років Помаранчевої революції, роковини… Read More