Новини

На Одещині ремонтують дорогу з використанням відходів: у чому суть експерименту

У Подільському районі Одеської області шляховики ремонтують ділянку автодороги Р-71 завдовжки 8 кілометрів, застосовуючи нові технології. Це експериментальний проект ремонту з додаванням до цементної основи золи.

Про це повідомили у Службі відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області.

Читайте також: На Одещині ремонтують стратегічну трасу: яку технологію використовують (фото)

Автодорога Р-71 – одна із найбільш зруйнованих в Одеській області. Вона проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області. Відновлення автодороги є важливим, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення, кажуть у дорожній службі.

Завдяки новій технології вартість ремонту ділянки знизиться приблизно на третину.

За допомогою золи та цементу стабілізується основа дорожнього полотна та укладається шар асфальтобетонного покриття завтовшки 5 см. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.

Враховуючи обмежене фінансування та важливість відновлення дороги для логістики регіону, було прийнято рішення використати золу, яка не лише покращує фізичні характеристики сумішей, а й забезпечує економію коштів, зокрема вартість робіт зменшиться до 30%. Крім того, використання золи позитивно впливає на екологію, – наголосив в.о. начальника Служби відновлення на Одещині Андрій Донченко.

У чому переваги золи?

Як повідомили у Держагентстві відновлення та розвитку інфраструктури України, золошлакові матеріали, що утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися у дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.

Зола не тільки покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом.

Перевагою золи є довговічність технологій (зокрема через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше 40%. Окрім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%, – додали у Держагентстві відновлення.

Share
Редакция

Редакция «Одесской жизни». Пишем о том, что происходит в городе, замечаем важные детали и знакомим вас с интересными людьми.

Останні статті

  • Новини

Прогноз синоптиків на п’ятницю, 20 вересня: трохи потеплішає

Завтра, у п'ятницю, 20 вересня 2024 року, в Одесі та Одеській області очікується невеликий дощ… Читати далі

2024-09-19
  • Новини партнерів

Куди очі дивляться: як організувати відпустку восени?

Не любите пекуче літнє сонце? Активно працюєте влітку і немає часу на відпустку? Тоді відпочинок… Читати далі

2024-09-19
  • Статті

Юний художник з Одещини створює галерею захисників України

Шістнадцятирічний Назар Ковальчук з невеличкого села Вербове Ананьївської громади з дитинства бореться з важкою недугою,… Читати далі

2024-09-19
  • Новини

Затверджено проєкт утримання парку імені Шевченка: що це означає

На пленарному засіданні сесії Одеської міської ради було затверджено новий проєкт утримання центрального парку імені… Читати далі

2024-09-19
  • Новини

Узимку в Україні може не бути світла по 18 годин на добу, – прогноз ООН

За прогнозами Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні (ММПЛУ) цієї зими в Україні… Читати далі

2024-09-19
  • Статті

Розвивається попри війну: біля Рені та на Дунаї розпочали масштабне будівництво

Минулого місяця депутати Ренійської міськради ухвалили чергові рішення про виділення ділянок землі на березі Дунаю… Читати далі

2024-09-19