Новини

На Одещині ремонтують дорогу з використанням відходів: у чому суть експерименту

У Подільському районі Одеської області шляховики ремонтують ділянку автодороги Р-71 завдовжки 8 кілометрів, застосовуючи нові технології. Це експериментальний проект ремонту з додаванням до цементної основи золи.

Про це повідомили у Службі відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області.

Читайте також: На Одещині ремонтують стратегічну трасу: яку технологію використовують (фото)

Автодорога Р-71 – одна із найбільш зруйнованих в Одеській області. Вона проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області. Відновлення автодороги є важливим, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення, кажуть у дорожній службі.

Завдяки новій технології вартість ремонту ділянки знизиться приблизно на третину.

За допомогою золи та цементу стабілізується основа дорожнього полотна та укладається шар асфальтобетонного покриття завтовшки 5 см. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.

Враховуючи обмежене фінансування та важливість відновлення дороги для логістики регіону, було прийнято рішення використати золу, яка не лише покращує фізичні характеристики сумішей, а й забезпечує економію коштів, зокрема вартість робіт зменшиться до 30%. Крім того, використання золи позитивно впливає на екологію, – наголосив в.о. начальника Служби відновлення на Одещині Андрій Донченко.

У чому переваги золи?

Як повідомили у Держагентстві відновлення та розвитку інфраструктури України, золошлакові матеріали, що утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися у дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.

Зола не тільки покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом.

Перевагою золи є довговічність технологій (зокрема через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше 40%. Окрім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%, – додали у Держагентстві відновлення.

Share
Редакция

Редакция «Одесской жизни». Пишем о том, что происходит в городе, замечаем важные детали и знакомим вас с интересными людьми.

Recent Posts

  • Новини

В Одесі автобуси на Пересип повернулися на звичний маршрут

Із п'ятниці, 22 листопада, в Одесі відновлено роботу автобусів № 105 і №105-А за постійним… Read More

2024-11-22
  • Новини

Ремонтні роботи в Одесі: список вулиць, де не буде світла сьогодні

У п'ятницю, 22 листопада 2024 року, у зв'язку з плановими роботами на міських електромережах деякі… Read More

2024-11-22
  • Новини

Війна, день 1003: росія випробувала в Україні нову балістичну ракету

1003-й день Україна протистоїть повномасшатабній агресії російської федерації. На ранок, 22 листопада, ситуація на фронті… Read More

2024-11-22
  • Новини

В Одесі жінка за кермом «Ssang Yong» переїхала пішохода

В Одесі 49-річна водійка автомобіля «Ssang Yong» наїхала на жінку, яка переходила проїжджу частину і… Read More

2024-11-22
  • Positive News

Анекдот дня: чого бажає Рабінович у банку

Доброго ранку, друзі! Почніть свій день з посмішки - ми підготували для вас свіжу порцію… Read More

2024-11-22
  • Статті

Ціни на листопадовому Привозі: під дощиком – за салом

Привоз в останню декаду листопада: легкий дощик, «тяжкий» вітерець. Людей (чи так здалось) менше, аніж… Read More

2024-11-22