Новини

На Одещині ремонтують дорогу з використанням відходів: у чому суть експерименту

У Подільському районі Одеської області шляховики ремонтують ділянку автодороги Р-71 завдовжки 8 кілометрів, застосовуючи нові технології. Це експериментальний проект ремонту з додаванням до цементної основи золи.

Про це повідомили у Службі відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області.

Читайте також: На Одещині ремонтують стратегічну трасу: яку технологію використовують (фото)

Автодорога Р-71 – одна із найбільш зруйнованих в Одеській області. Вона проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області. Відновлення автодороги є важливим, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення, кажуть у дорожній службі.

Завдяки новій технології вартість ремонту ділянки знизиться приблизно на третину.

За допомогою золи та цементу стабілізується основа дорожнього полотна та укладається шар асфальтобетонного покриття завтовшки 5 см. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.

Враховуючи обмежене фінансування та важливість відновлення дороги для логістики регіону, було прийнято рішення використати золу, яка не лише покращує фізичні характеристики сумішей, а й забезпечує економію коштів, зокрема вартість робіт зменшиться до 30%. Крім того, використання золи позитивно впливає на екологію, – наголосив в.о. начальника Служби відновлення на Одещині Андрій Донченко.

У чому переваги золи?

Як повідомили у Держагентстві відновлення та розвитку інфраструктури України, золошлакові матеріали, що утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися у дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.

Зола не тільки покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом.

Перевагою золи є довговічність технологій (зокрема через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше 40%. Окрім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%, – додали у Держагентстві відновлення.

Share
Редакция

Редакция «Одесской жизни». Пишем о том, что происходит в городе, замечаем важные детали и знакомим вас с интересными людьми.

Recent Posts

  • Статті

Чому соцвиплати затримують і куди звертатися?

Гроші від держави для малозабезпечених не завжди надходять вчасно. Причина – насамперед фінансують оборону, а… Read More

20-05-2025 в 22:59
  • Новини

Трамвай №7 в Одесі тимчасово припинить роботу: чим його замінять

Із завтрашнього дня, 21 травня 2025 року, одеський трамвай №7 тимчасово припиняє роботу на час… Read More

20-05-2025 в 21:50
  • Новини

Спокій перед грозою? Яким буде 21 травня в Одесі

Завтра, у середу, 21 травня 2025 року, в Одесі та Одеській області істотних опадів синоптики… Read More

20-05-2025 в 20:32
  • Новини

З 6 по 8 червня в Одесі відбудеться найбільша книжкова подія року

Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині» пройде ювілейний 25-й раз. Цього разу подію приймуть Одеса… Read More

20-05-2025 в 19:29
  • Новини

Одеса та Гейдельберг стали містами-партнерами (відео)

Одеса встановила партнерські відносини із німецьким містом Гейдельбергом. Така угода була укладена днями у рамках… Read More

20-05-2025 в 18:39
  • Статті

Виклики одеської маршрутки: як не випасти із салону, впізнати щипача і проїхати безкоштовно

Про одеські маршрутки пасажири здебільшого говорять з обуренням. Проте продовжують ними користуватися, сплачуючи за проїзд… Read More

20-05-2025 в 17:33