Новини

Метро над землею: в Одесі знову пропонують незвичайне рішення

В Одесі з'явилася нова петиція з пропозицією побудувати естакадне метро. Автор ідеї вважає, що такий варіант може стати реальною і більш доступною альтернативою класичному підземному метрополітену.

Ключові моменти:

  • Одеситам пропонують підтримати петицію про створення естакадного метро.
  • Наземний формат вважають дешевшим і простішим через складну геологію міста.
  • Проект поки що існує лише у вигляді ідеї, без фінансування та планів.

Естакадне метро в Одесі: суть ініціативи

Автор петиції Владислав Тимченко звернувся до керівництва міста з пропозицією розглянути будівництво естакадного метро в Одесі. Йдеться про наземний метрополітен, який може пролягати по естакадах або поєднувати надземні та підземні ділянки.

За його словами, такий формат краще підходить для Одеси, де складна геологія, щільна історична забудова і висока вартість підземних робіт. Наземне метро, на думку автора, можна побудувати швидше і дешевше, ніж класичну «підземку».

У петиції підкреслюється, що на сьогоднішній день проект естакадного метро залишається на рівні обговорень. У нього немає фінансування, затверджених маршрутів або термінів реалізації. При цьому подібна петиція вже з’являлася на платформі «Соціально активний громадянин» близько трьох місяців тому.

Тема метро в Одесі піднімається регулярно, але класичний варіант вважають занадто витратним. Депутат Одеської міськради Петро Обухов раніше заявляв, що будівництво підземного метро обійшлося б місту в суму, рівну двом річним бюджетам. За його оцінками, один кілометр метро коштує близько 100 мільйонів доларів, або приблизно 4 мільярди гривень. Він також зазначав, що добре організована трамвайна мережа може замінити метро.

Проекти метро в Одесі: що обговорювалося

Ідею метро в Одесі обговорюють не перший рік. Ще в 2007 році його планували включити в Генплан міста до 2031 року. Передбачалося, що лінія довжиною близько 38 кілометрів з’єднає Пересипський район з центром і південними районами, включаючи Київський. А в 2009 році компанія «Електротранс-Одеса» пропонувала проект «легкого» метро — підземно-наземну лінію протяжністю 22 кілометри від селища Котовського до Куликового поля. Однак жоден з цих проектів так і не був реалізований.

Ви також можете дізнатися: Одеські міфи та легенди — що виявилося правдивим:

Стаття на тему: Хроніки одеського метро: чому його так і не побудували

Share
Вікторія Басок

Авторка видання "Одеське життя". У медіа та соціальних мережах працює з 2015 року. За освітою - філолог.

Recent Posts

  • Новини

Траса М-15 знову відкрита: рух через Маяки відновили

Гарна новина для водіїв і жителів півдня Одеської області — обмеження руху на трасі Одеса… Read More

21-12-2025 в 12:23
  • Новини

Вперше за роки війни відновлено сполучення Одеса — Кишинів: яким маршрутом курсує поїзд

Залізничне сполучення між Одесою та Кишиневом відновили вперше з 2022 року. Незважаючи на тривалий час… Read More

21-12-2025 в 10:31
  • Новини

Відновлення мосту в Маяках і робота кордону з Молдовою: що зміниться

Вже четвертий день тривають роботи з усунення наслідків ударів по мосту в районі Маяків. Незважаючи… Read More

21-12-2025 в 09:36
  • Новини

Одеські школи знову переходять на дистанційку

У зв’язку з тривалими повітряними тривогами та перебоями з водопостачанням і електрикою всі школи Одеси… Read More

21-12-2025 в 08:33
  • Новини

Виїзд з Молдови в сторону Одеси тимчасово обмежили: кого це стосується

Після атак російських дронів 18–19 грудня по мосту через річку Дністер на трасі Одеса –… Read More

21-12-2025 в 07:28
  • Новини

Одеський гумор: мінус підводний човен – плюс настрій

Доброго ранку, друзі! Так, хтось, можливо, скаже, що не таке вже й добре, але все… Read More

21-12-2025 в 06:14