Весною та восени найчастіше господарі купують та висаджують рослини в саду та городі, прикрашають рослинами земельну ділянку. Як захистити свої права як споживача, купуючи саджанці та інші садові рослини, розповідає Вікторія Гусакова, постійна авторка «Одеського Життя» та професійна юристка.
До того, як придбати саджанці, почитайте відгуки щодо тих продавців, які продають товари. У надійного продавця, як правило, розміщені сертифікати якості товару, поради, щодо висадки матеріалу, гарантії для споживачів.
Окрім того, на сайті повинні бути зазначені реальні фото дерев, чагарників, квітів, наявні сорти, рік сортів.
Добре, коли на сайті є договір купівлі-продажу товару, як правило, це оферта – ті умови, які Ви приймаєте від продавця. Саме в такому договорі приписується, на яких умовах продавець та покупець спілкуються з приводу придбання товару, які надають документи щодо оплати товару та гарантії, після його придбання.
Нормами ст. 674,675,673 ЦК України передбачено, що товар, який продавець передає або зобов’язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інше не визначено у договорі купівлі-продажу.
Продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. Якщо особливі умови щодо якості товару не зазначені в договорі, продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, придатний для мети, з якою товар такого роду звичайно використовується.
Таким чином, продавець гарантує якість товару.
Будь-який доброчесний продавець повинен мати:
Тож, це повинно бути вказано в предметі договору. В договорі обов’язково повинно бути вказано гарантія якості.
Продавець, який сам культивує саджанці, без зайвих сперечань має надати документи на якість, якщо безпосередньо продає товар на ринку, або в електронному вигляді при продажі через інтернет.
Також бажано спитати, а продавець має вам розказати, де він вирощує саджанці, за яких умов, назвати адресу питомнику або власної садиби, де вирощуються саджанці, надати додаткові фотографії.
Добропорядний продавець товару завжди пояснить при продажу технологію вирощування саджанців, щоб уникнути їх захворювання, та висихання.
Читайте також: Куди і як правильно подати звернення, якщо порушили ваші права як споживача
Ціна товару повинна вказуватися прописом, в гривнях, якщо на товар є акційна знижка, про це повинно бути вказано. При оплаті товару призначення платежу повинно обов’язково містити посилання на вид товару, що оплачується, реквізити договору або рахунку-фактури.
В договорі має бути вказано, яким чином оплачується товар, чи продавець може вимагати від покупця відсоток чи частку передоплати, чи оплату повністю.
Якщо продавець надсилає товар поштою, повинно бути зазначено, яким чином він доставляється, чи допустимі незначні пошкодження, невеликі надломи або пошкодження листя, які не впливають на приживлюваність, яким чином саджанці будуть упакованими.
В договорі обов’язково повинні бути зазначені умови повернення та обміну.
Повернення коштів здійснюється згідно із Законом України «Про захист прав споживачів» протягом 14 днів з моменту покупки.
Якщо так сталось, що ви придбали багато посадочного матеріалу, а він не приживається, можете звернутися до експертизи, щоб отримати висновок відносно саджанців, зробити аналіз ґрунту, добрив, якими ви користувались, щоб напевно знати, що стало причиною загибелі саджанців чи неякісного врожаю. Якщо підтвердиться те, що продані неякісні саджанці, ви маєте право на відшкодування збитків в судовому порядку.
Згідно ст. 678 Цивільного Кодексу України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Звичайно, купівля товару на стихійних ринках не гарантує вам якість, і стягнути збитки з продавця буде майже неможливо.
Якщо ви придбали саджанець на ринку, а він не прижився, або є неякісним, можете вимагати від продавця заміни посадочного матеріалу. Але якщо продавець уникає вас, відмовляється компенсувати вам за неякісний саджанець, і при цьому продає та продовжує продавати рослини, які є неякісними, звертайтесь до міської ради, щодо захисту вашого права, як споживача споживачів.
У відповідності до ч. 2 ст. 678 ЦК України, у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов’язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з’явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:
1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару.
При цьому обов’язково надати фото того матеріалу, який ви придбали та написати заяву щодо того, чому вважаєте саджанці неякісними.
Читайте також:
У селищі Молодіжне Одеської області збудували сучасну підземну школу-укриття, розраховану на 700 осіб. Об’єкт функціонуватиме… Read More
В Одесі планують провести капітальний ремонт берегоукріплення на ділянці від вулиці Новоберегової, 90/51 до пляжу… Read More
У п'ятницю, 25 квітня 2025 року, в Одесі та Одеській очікується відносно тепла погода —… Read More
Підготовка одеських пляжів до майбутнього курортного сезону йде повним ходом. Зараз міські служби перевіряють узбережжя,… Read More
В одеських телеграм-каналах опублікували лист-відповідь голови Одеського обласного ТЦК та СП адвокату, в якому військовий… Read More
Хлібороби, вчителі, науковці, айтішники, слюсарі. На фронті, здається, є представники усіх професій. Їм довелося захищати… Read More