В Одесі завершили перший етап проекту «Північ – Південь». Це трамвайний маршрут, який має зв'язати найбільші житлові масиви міста – Київський та Суворівський райони – та охопити при цьому центр Одеси. Оновлений маршрут обслуговує 27 вагонів. Це дозволяє забезпечити інтервал руху 5-6 хвилин. Причому у години пік вагони також приходять часто.
Вже за два-три тижні у мерії обіцяють запустити цей маршрут повною мірою – до вулиці Архітекторської. Тоді це буде найдовший в Україні трамвайний маршрут – 32 кілометри.
Ну а поки що з селища Котовського до центру – до Старосінної площі – вже можна легко дістатися трамваєм №7. Плюси та мінуси нової транспортної лінії встигли оцінити самі одесити, експерти та журналісти «Одеського життя».
Голова транспортної комісії Одеської міськради Петро Обухов «прокотився» на новому трамвайному маршруті одним із перших. За його словами, найголовніше, що тепер люди, які мешкають у Суворовському районі, можуть приїжджати до центру міста без пересадок. Водночас, за його підрахунками, майже така сама дорога електричкою займає 49 хвилин.
– Наше завдання зараз зробити так, щоб цей трамвай їхав швидко, – вважає депутат.
А для цього необхідно провести кілька важливих транспортних реформ:
Експерт у транспортній сфері Олександр Вельможко вважає, що трамвай «Північ – Південь» – це єдиний на сьогоднішній день кардинальний варіант вирішення частини транспортних проблем Одеси. На його думку, маршрут «Північ – Південь» – гідна альтернатива «дикому ринку маршруток».
– Зараз їхати у маршрутці – дорого, небезпечно, дуже довго та некомфортно. Щоправда, і маршрут «Північ – Південь» сьогодні не швидкісний, а просто безпересадковий. Для того щоб запустити швидкісний маршрут, необхідний вкрай дорогий і тривалий ремонт трамвайних колій. І це може статися дуже нескоро.
Про всі плюси та мінуси маршруту «Північ – Південь» ми дізналися, проїхавшись на новому трамваї, а також розпитавши пасажирів.
Читайте також: В Одесі запустили трамвай «Північ – Південь»: перелік зупинок (відео)
З 28 липня жителі Суворівського району можуть без пересадок дістатись до центру на трамваї №7. Раніше він курсував від вулиці Паустовського до Пересипського мосту. А тепер – йде до Старосінної площі.
Доїхати в центр і навіть на селище Таїрове з Котовського можна на маршрутці. Тариф – 15 гривень за подорож. Це якщо без пересадок. Можна й електротранспортом дістатись. Нещодавно пасажири доїжджали до Пересипського мосту на трамваї, а потім на зупинці «Херсонський сквер» пересідали на інший – курсуючий до центру. Обходилася така подорож 14-16 гривень. А за часом займало години півтори, а то й дві – з урахуванням заторів біля Привозу.
Щоправда, з початком війни дорожні затори практично відійшли у минуле. А влада нарешті розгойдалася і запустила з нетерпінням трамвайний маршрут «Північ – Південь», який очікували одесити.
Тепер за проїзд до центру міста подвійний тариф платити не треба. Не треба витрачати час на пересадку. Тільки зі швидкохідністю у транспортників не надто залагодилося. Але вигода для пасажирів, здається, очевидна. Але, щоб все ж таки перевірити, як працює довгоочікуваний маршрут, ми вирішили по ньому покататися.
О 7:38 на Старосінній площі пасажирів, які побажали скористатися маршрутом №7, було не так уже й багато. Із завантаженістю трамвая №3, в якому їхав народ із Люстдорфа та селища Таїрове до центру на роботу, не порівняти. Відповідно, тривагонні красені «Одіссеї» на цьому маршруті не потрібні. Одного вагона вистачило, щоб пасажири заповнили в ньому всі крісла. Стояти в трамваї не довелося нікому – тож початок подорожі видавався досить комфортним. Але, обігнувши Привоз (на ділянці вулиці Преображенської між Пантелеймонівською та Великою Арнаутською), трамвай раптом почав трястися і гуркотіти. Тобто приємною поїздкою такий рух ніяк не назвеш.
Фахівці пояснюють шум та тряску тим, що на цьому відрізку трамвайного полотна на рейках заощадили – перетину їх не на заводі замовили, а зробили «самопалом».
Щоправда, після Успенської подорожувати стало трохи спокійніше. Ось тільки задуманий як швидкісний, трамвай плився, немов черепаха, постійно затримуючись біля численних світлофорів. Машин на міських дорогах на той час було не так багато. Але все ж таки знаходилися «аси», які виїжджали на трамвайне полотно. При цьому ще вагоновожата сигналили. Що вона їм відповідала, цитувати не буду.
До Пересипського мосту дісталися за 25 хвилин. Потім поплелися по Пересипу. Веселів стало тільки після ЗОРу. До того ж на зупинках «Завод «Червона гвардія», «М’ясокомбінат», «Агаровий завод», «Вулиця Державіна» трамвай гальмував лише на вимогу пасажирів. А прохань таких практично не було.
Вкотившись на вулицю Добровольського, вагон і зовсім помчав мало не зі швидкістю метро. Це і зрозуміло – на Пересипу та селищі Котовського, на відміну від центру міста, трамвайне полотно виділено в окрему смугу, відокремлену від проїжджої частини. І водії авто на неї виїжджають хіба що у випадку традиційного Пересипського потопу або грандіозного затору.
Пасажирів побільшало. Але, схоже, для більшості жителів Суворівського району амбітний проект «Північ – Південь» залишається місцевим маршрутом №7. І багато хто, судячи з розмов, взагалі не знає про те, що сьогодні на цьому трамваї можна доїхати до центру міста.
На кінцеву зупинку на вулиці Паустовського вагон прибув о 8:56. Тобто дорога від вокзалу до північного кордону зайняла 1 годину 18 хвилин.
Повернувши на коло, через дві хвилини трамвай вирушив у новий рейс. А ще через сім – у цьому ж напрямку пішов ще один вагон. І, судячи з частоти курсування трамваїв, працюють на маршруті «Північ – Південь» близько 20 вагонів. Мабуть, у КП «Одесміськелектротранс» пасажиропотік на цій лінії передбачають ґрунтовний.
У салоні, незважаючи на годину пік, знову було досить просторо. Заповнюватись трамвай став на Марсельській, а в Лузанівці вже був набитий людьми під зав’язку.
Їхав вагон досить бадьоро. Але, пройшовши Пересипський міст, швидкість зменшив. І це цілком зрозуміло: на Преображенській трамвай йде у загальному транспортному потоці. Машини рухаються мало не впритул з трамваєм. Крім того, тут же на проїжджій частині припарковано багато автомобілів. За такого дорожнього руху говорити про швидкісний трамвай, здається, передчасно.
А ось злощасний відрізок колії біля Привозу, у Новощепному ряду, де нещодавно вагони годинами простоювали через хаотичне паркування торговців-оптовиків, трамвай пройшов без затримок. Огорожа, встановлена вздовж рейок, більшою мірою запобігає блокуванню електротранспорту автохамами. До кінцевої на Старосінній площі вагон доїхав за 1 годину 13 хвилин.
По обидва боки трамвайного полотна є смуги автомобільного руху. До того ж на одній із них машини паркуються. Огорожі ж біля трамвайної колії встановлені не суцільно – для того, щоб можна було заїхати до дворів, що розташовані в Новощепному ряду. І деякі водії, користуючись цим, спокійнісінько їздять трамвайними шляхами, адже забороняючого знака тут немає. Та що там – не соромляться пересуватися і по колії Преображенською, незважаючи на те, що обмежене трамвайне полотно помаранчевим бордюром. Так що трамваї, як і раніше, ризикують опинитися в заручниках у нахабних автомобілістів.
І якщо міська влада, як заявляє, планує продовжити маршрут «Північ – Південь» до 11-ї станції Люстдорфської дороги, вулиці Архітекторської, проблеми ці їм доведеться вирішувати обов’язково. В іншому випадку створити справді швидкісний трамвай не вийде. А новий маршрут, здається, в одеситів буде популярним.
Проект трамвайного маршруту «Північ – Південь» розробляли давно. Наразі тривалість безпересадкового маршруту – 18 кілометрів, але в майбутньому його буде продовжено ще на 16 кілометрів – до житлового масиву Таїрова. Ми дізналися про думку одеситів – пасажирів нового трамвая – про корисність маршруту (спойлер: більшість оцінюють новий маршрут позитивно).
«Коли трамвай ходив до Пересипського мосту, теж було добре, але зараз – до вокзалу, і стало ще краще. У мене діти мешкають на селищі Котовського. Я доїжджаю до Бочарова за півтори години приблизно».
«Тепер набагато зручніше добиратися додому до комендантської години. До того, як пустили сьомий трамвай, були великі проблеми, особливо, коли маршрутки практично не ходили. Це було в коронавірус та в комендантську годину. Нині все набагато зручніше».
«Ми чекали вже років десять цей «Північ – Південь». Раніше я доїжджав «сімкою» або «одиницею» до Пересипського мосту, а потім «трійкою» до вокзалу. Треба було їхати майже дві години, а так сів собі, у віконце дивишся – і все. Тепер я доїжджаю за 40 хвилин».
«Чиновникам, напевно, це не зручно. Вони незабаром знову розділять маршрут, бо треба збирати гроші. У них тільки бакси в голові, більше нічого. Двома-трьома видами транспорту ж цікавіше добиратися, ніж одним. Розважаєшся, розумієте, розважаєш нашу владу. Цей трамвай потрібно було запустити ще 20 років тому, але це не було нікому цікаво».
«Мінус у тому, що зараз ще на маршруті частина старих вагонів, але вони оновлюються. Ми дуже сподіваємось, що на маршруті буде більше нових одеських трамваїв. Їх випускають все більше і більше, подвійні та потрійні трамваї дуже добрі, нам дуже подобається в них їздити».
Наш відеорепортаж на тему: Трамвай «Північ-Південь»: що думають про новий маршрут одесити (відео)
Фото traffic.od.ua та автора
У ніч на 23 листопада 2024 року в Києві застрелили співробітника муніципальної варти міста Південного… Read More
Стабілізаційні відключення електрики, введені по всій країні після масованої ракетно-дронової атаки росіян 17 листопада, коли… Read More
Сучасний стіл для комп’ютерів та ноутбуків — це вже не той стандартний стіл, до якого… Read More
Блекаути і погана погода... Тому ми підготували для вас дещо особливе: тест-драйв піци популярних одеських… Read More
За прогнозами синоптиків Гідрометцентру Чорного та Азовського морів, завтра, у понеділок, 25 листопада 2024 року,… Read More
Сьогодні вдень, 24 листопада, в одеському парку Шевченка застрягли на атракціоні четверо дітей. Їм допомогли… Read More
View Comments
Большое спасибо за за такую доставку людей , ждём соединения с пос.
Таирова
Ещё большая просьба, чтобы трамвай N 3 тоже вёз пассажиров до центра, до пл. ТИРАСПОЛЬСКАЯ, чтобы можно было прогуляться до Дерибасовской!
СПАСИБО большое!