Реклама / Новини партнерів

Проблеми та рішення при міжнародній доставці товарів

Головна проблема, з якою стикаються міжнародні вантажоперевезення, — це відмінність існуючих правил, що пов'язано з особливостями місцевого законодавства. Чи то справа Євросоюз, куди Україна так прагне — там логісти можуть, як то кажуть, відвести душу: усі норми та вимоги уніфіковані.

Тому достатньо вивчити їх та застосовувати по всьому маршруту, якщо, звичайно, він повністю пролягає територіями країн-членів співдружності. Зовсім інша справа — перевезення між країнами з законодавчими актами, що відрізняються, та ще й через транзитні держави, якщо йдеться про наземні види транспорту.

Навіть, здавалося б, така звичайна в наш час доставка вантажів з Китаю може піднести замовнику та логістам сюрпризи. Наприклад, сьогодні в Україні з міркувань безпеки заборонено перельоти цивільної авіації — це стосується як перевезення пасажирів, так і вантажів. Тому авіадоставку доводиться робити через аеропорти країн ЄС. Тому важливо знати та дотримуватися європейських, китайських та українських правил, що додає турбот міжнародним логістам.

Незнання правил не звільняє від відповідальності

Міжнародні логісти зобов’язані враховувати цілий комплекс факторів, що впливають на організацію перевезень вантажів. При цьому важливо забезпечити відповідність процесу доставки вантажу:

  • законодавчих актів кожної країни, через яку проходить маршрут;
  • вимоги та нормативи щодо організації перевезень;
  • правила вибору виконавців — водіїв, транспортних компаній, митних брокерів тощо

Насправді важко визначити, на якому етапі і в чому конкретно може виникнути проблема. Скажімо, територією країн Євросоюзу заборонено транспортування продуктів харчування, якщо вони не перебувають у герметичній упаковці. А ось у Китаї подібних обмежень немає. Тепер уявіть ситуацію: ви замовили оптову партію такого виду товарів та доставили їх з Китаю до аеропорту ЄС, наприклад, до польського Жешува. І що ж далі? Тож недарма досвідчені бізнесмени, які ведуть справи із закордонними постачальниками, користуються послугами досвідчених та перевірених міжнародних логістів. Вони ж «собаку з’їли» на таких нюансах!

Які вимоги не можна порушувати під час міжнародної доставки товарів

У кожній країні існує свій звід нормативних вимог та регулятивних актів, що належать до вантажоперевезень. У тому ж Євросоюзі, хоча правила уніфіковані для всіх держав-членів, їх вивчення є дуже непростим завданням — доведеться проштудувати талмуд документів. Здебільшого вимоги стосуються чотирьох ключових тематик:

  1. Екологічна — тут найширший перелік обмежень, наприклад, транспортний засіб повинен відповідати за кількістю шкідливих викидів, що виділяються, або рівнем шуму.
  2. Забезпечення безпеки — регламентується наявність спеціалізованого обладнання, яке відповідає за технічний стан транспортних засобів, визначається рівень підготовки водіїв та ступінь їх кваліфікації для допуску до керування засобами пересування, чітко описуються обов’язки та професійні якості допоміжного технічного персоналу.
  3. Санітарно-епідеміологічні — зведення правил особливо широке при транспортуванні харчових продуктів, лікарських засобів, медичних препаратів та обладнання, хімічно активних речовин та сполук.
  4. Митні — сплата податків та спеціальних платежів (акцизів та зборів), а також державних мит обов’язково для компаній, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю.

Важливо звернути увагу (що роблять досвідчені міжнародні логісти) на обмеження певних видів транспортних засобів, які вводять як тимчасово, і на постійній основі. Наприклад, в Україні зараз через війну не можна перевозити вантажі авіатранспортом, а в деяких містах у період літньої спеки вдень заборонено в’їзд великогабаритного автотранспорту. Втім, такі обмеження періодично вводять у деяких країнах. Також слід з’ясувати відмінності у правилах оформлення документів – процедура може суттєво відрізнятись у різних державах.


*на правах реклами

Share

Recent Posts

  • Новини

Частина Одеси залишилася без води, 20 листопада організують підвіз

Увечері середи, 19 листопада, частина одеського мікрорайону Таїрова залишилася без води через аварію на водопроводі.… Read More

20-11-2025 в 00:19
  • Реклама / Новини партнерів

Антон Шухнін: як Domino Foundation посилює фронт

Domino Foundation продовжує практичну допомогу українським захисникам. Це приклад того, як бізнес може забезпечити армію… Read More

19-11-2025 в 22:54
  • Новини

Дощитиме та стане тепліше: прогноз погоди в Одесі на четвер, 20 листопада

У четвер, 20 листопада 2025 року, в Одесі та області синоптики оприлюднили оновлений прогноз погоди.… Read More

19-11-2025 в 22:27
  • Новини

В одеситів погіршився зір: у місті відбулася профілактична акція здоров’я очей

Одеські лікарі оглянули близько 400 осіб, серед яких 207 дітей. У дорослих пацієнтів виявлено 116… Read More

19-11-2025 в 21:23
  • Новини

Графіки відключення світла в Одесі на 20 листопада

Стабілізаційні відключення електроенергії, введені по всій країні після чергової масованої атаки росіян на енергооб'єкти, триватимуть… Read More

19-11-2025 в 21:04
  • Статті

Одеса 1838 року очима німця: подорож у часі з Йоганом Георгом Колем

В Одеській обласній універсальній науковій бібліотеці ім. М.Грушевського відбулась презентація історико-краєзнавчого дослідження «Німецький мандрівник Йоган… Read More

19-11-2025 в 20:28