Цілком очевидно, що підйом та переміщення важких вантажів просто неможливий без використання спеціальної підйомно-транспортної техніки.
Одним із найпоширеніших видів такої техніки на вітчизняних підприємствах є мостові крани, головною відмінністю яких є наявність мосту.
Міст – це основа всієї конструкції даного типу вантажопідйомного обладнання, від якої значною мірою залежить його вантажопідйомність. Переміщається міст за допомогою електричного або механічного приводу по підкранових коліях (рейках). Відбувається це завдяки перпендикулярно змонтованим на його торцях кінцевим балкам із колесами.
На мосту встановлюється механізм (тельфер або вантажний візок) для підіймання та переміщення вантажів вздовж прольоту, а також, за необхідності, кабіна оператора (тільки на кранах, призначених для обслуговування великих просторих майданчиків). Незважаючи на простоту, будова прогонової конструкції мостового крана має ряд особливостей.
Залежно від розташування моста щодо кранових шляхів, розрізняють такі види:
За кількістю прогонових балок у мосту розрізняють однобалкові та двобалкові крани. Мостові однобалочні крани мають порівняно невелику вагу, вантажопідйомність до 20 тонн і не призначені для інтенсивної експлуатації у важких умовах. Мостові двобалочні крани призначені для тривалої експлуатації в інтенсивному режимі, мають вантажопідйомність до сотень тонн (на більшості українських підприємств цілком достатньо – до 30 тонн).
Крім кількості прогонових балок, мости таких кранів відрізняються між собою ще й кількістю прольотів, яких може бути один або два. Переважна більшість мостових кранів мають один прогін та дві опори. Довжина таких конструкцій зазвичай варіюється в межах від 4,2 до 15 метрів. Для прольотів довжиною від 18 до 24 метрів використовують двопрогонові мости з трьома точками опори – дві по краях і одна по центру в місці з’єднання стику двох балок.
Залежно від використовуваного приводу мостового крана розрізняють ручне та електричне вантажопідйомне обладнання. В основі кранів із ручним механізмом пересування моста є вал-трансмісія. Використовуються ручні мостові крани для переміщення порівняно легких дрібногабаритних вантажів на невеликих швидкостях.
Переміщення моста кранів з електричним приводом по рейковим шляхам здійснюється за рахунок електродвигуна і редуктора ходу. У якості вантажопідйомного механізму на такому крановому обладнанні використовується ручний або електричний таль. Використання електротельфера дозволяє піднімати вантажі більшої (порівняно з ручним приводом) ваги, а також без проблем працювати в інтенсивному режимі.
Більш докладно дізнатися про особливості та можливості сучасних мостових кранів можна на сайті Київського заводу підіймально-транспортного обладнання. Посилання — тут.
Із п'ятниці, 22 листопада, в Одесі відновлено роботу автобусів № 105 і №105-А за постійним… Read More
У п'ятницю, 22 листопада 2024 року, у зв'язку з плановими роботами на міських електромережах деякі… Read More
1003-й день Україна протистоїть повномасшатабній агресії російської федерації. На ранок, 22 листопада, ситуація на фронті… Read More
В Одесі 49-річна водійка автомобіля «Ssang Yong» наїхала на жінку, яка переходила проїжджу частину і… Read More
Доброго ранку, друзі! Почніть свій день з посмішки - ми підготували для вас свіжу порцію… Read More
Привоз в останню декаду листопада: легкий дощик, «тяжкий» вітерець. Людей (чи так здалось) менше, аніж… Read More