Останнім часом через відомі всім причини держава вимушена збільшувати податкове навантаження як на бізнес, так і на звичайних громадян. При цьому не всі знають, що таке підвищення торкається не тільки відрахувань із зарплат та збільшення платежів для ФОПів. Податки збільшились також і при продажі коштовного майна, такого як автомобілі та нерухомість.
Автомобілі зазвичай оцінюються безпосередньо при переоформленні в сервісному центрі МВС. Проте із проведенням оцінки нерухомості вам доведеться розбиратись самостійно. Як це зробити правильно, щоб не сплатити «зайвих» податків?
Якщо ви вирішили продати, подарувати або навіть просто успадкувати нерухомість, потрібно бути готовим, що витрати на це будуть суттєвими. Адже залежно від типу майна (квартира, будинок, земля, гараж тощо), а також від строку володіння ним потрібно буде сплатити декілька податків та зборів: ПДФП, військовий збір та платіж у Пенсійний фонд. Докладніше про розміри та умови розрахунку цих платежів йдеться ось тут.
Всі ці витрати напряму залежать від оціночної вартості нерухомості, але хто і як її визначає? Зазвичай, оцінити квартиру не важко. Для цього достатньо лише подивитись, за скільки продається схоже за основними параметрами житло, і зробити висновок, що ваше майно має коштувати приблизно стільки ж. Тобто кожен власник має більш-менш точне розуміння ринкової вартості своєї нерухомості.
Проте нотаріус для оформлення документів вимагатиме офіційний документ. Хто його видає?
Не всі знають, що в Україні вже декілька років працює державний сервіс, за допомогою якого кожна зацікавлена людина може отримати довідку про оціночну вартість власної нерухомості. За умови, що ви маєте електронно-цифровий підпис, робиться це доволі просто. На порталі потрібно вибрати тип нерухомості (квартира, будинок, приміщення, земля тощо) та її основні параметри (площа, рік побудови, адреса і т.п.). Після цього в автоматичному режимі генерується довідка з оціночною вартістю, яку можна пред’явити нотаріусу для розрахунку всіх податків.
Важливо і дуже зручно те, що цей електронний документ не вимагає затвердження жодними підписами або печатками. Проте він містить цифрові паролі, за допомогою яких нотаріус має можливість на тому ж сервісі перевірити справжність та дійсність довідки.
Звісно, що на практиці не завжди все буває настільки просто. Оскільки цей державний сервіс працює в автоматичному режимі, він не завжди має можливість врахувати особливості конкретного об’єкта нерухомості. Тому в разі, коли замовник не погоджується із цією так званою «державною» вартістю, він має право звернутись до незалежних оцінювачів. Їхніми послугами також доведеться скористатись у разі, коли потрібно розв’язати майнове питання у суді.
Можливо, для багатьох буде новою інформація, що при зверненні до суду необхідно проводити оцінку спірного майна. Адже для подання позовної заяви потрібно сплатити судовий збір, розмір якого залежить від ринкової вартості об’єкта майбутнього розгляду. Проте, скільки саме доведеться сплатити і як експертна оцінка впливає на розмір судового збору можна дізнатись у цьому матеріалі.
Навіть якщо через суд ви плануєте вирішити суто «технічне» питання щодо відновлення втрачених документів на нерухомість, від вас вимагатимуть документ про розмір її ринкової вартості. А якщо мова йде про розділ майна при розлученні, то необхідність проведення оцінок та експертиз взагалі є очевидним.
Вище наводився приклад звернення до суду для відновлення втрачених документів. І щодо цього постає питання, як можна провести оцінку майна, якщо на нього немає ніяких документів?
У наведеному вище посиланні про розмір судового збору також детально розкривається і це питання. Проте можна зауважити, що в таких ситуаціях оцінювачі готують документи, у яких йдеться не про вартість конкретної квартири чи будинку, а суто про середні ціни на аналогічне майно. Для судді цього буде достатньо для того, щоб розпочати розгляд справи.
Слід ще раз зауважити, що в цій ситуації, як і в будь-якій іншій, пов’язаній із підготовкою документів для суду, автоматичну державну оцінку нерухомості використати не вдасться. До того ж практика показує, що при вирішенні будь-яких, навіть найпростіших питань через суд, варто звернутись за допомогою до професійного адвоката. Адже у більшості випадків його гонорар буде точно менший за ваші витрати, нерви та час, якщо ви раніше не мали досвіду участі у судових процесах.
Варто підходити до оцінки власного майна уважно та зі знанням справи! І не важливо, яке саме питання вирішується: нотаріальне чи судове. Адже у нотаріуса при переоформленні нерухомості ніхто не хоче нести зайві витрати, а в суді при майновому спорі можна взагалі опинитись у програшній позиції.
В Одесі затримали підозрюваного у вбивстві активіста Дем’яна Ганула. У квартирі чоловіка знайшли зброю, яка,… Read More
Тисячі астрономів-аматорів зі всього світу, щоночі скануючи своїми телескопами зоряний небозвід, вишукують загадкові космічні об’єкти,… Read More
Суд у Фінляндії засудив екскомандира ДШРГ «Русич» Воїслава Тордена (Яна Петровського) до довічного ув'язнення. Його… Read More
14 березня в Україні відзначають День добровольця. До цієї події в бібліотеці Грушевсько відбудеться зустріч,… Read More
Одеська область отримала 4 тисячі 600 доз комбінованої вакцини, що захищає дітей одразу від п'яти… Read More
Одеська поліція офіційно підтвердила вбивство громадського діяча Дем'яна Ганула й опублікувала фото підозрюваного у вбивстві. Read More