Культура

Знаменитий «Канкан» в одеській Музкомедії: свято свободи й кохання

Увечері, коли в Одесі особливо відчувається потреба у світлі, радості й дотику до справжнього мистецтва, сцена Одеського академічного театру музичної комедії спалахнула Парижем. 

Ключові моменти:

  • Прем’єра мюзиклу «Канкан» в Одеському театрі музичної комедії стала емоційною подією про свободу мистецтва, кохання та право бути собою.

  • Постановка переносить глядача до Парижа кінця XIX століття, де танець і почуття стають викликом суспільним заборонам і моралі.

  • Головні акторські образи розкривають внутрішній конфлікт між законом і почуттями, страхом і сміливістю, формальністю та живою емоцією.

  • Жива музика, хореографія, хор і візуальне оформлення створюють цілісний театральний простір, який дарує відчуття радості й світла.

Зізнання в любові до свободи, театру і життя

Прем’єра мюзиклу «Канкан» стала не просто подією — вона перетворилася на щире, емоційне зізнання в любові до свободи, театру і життя. З перших акордів глядач опинився на Монмартрі кінця ХІХ століття — серед кав’ярень, кабаре, сміху, суперечок про мораль і мистецтво, у світі, де танець може бути викликом, а кохання — злочином лише на папері.

Режисер Володимир Подгородинський вибудував виставу так, що кожна сцена дихає змістом і настроєм. Це історія не лише про заборонений танець, а про вибір — між страхом і сміливістю, правилами й почуттями, зовнішньою пристойністю та внутрішньою правдою. Тут немає випадкових пауз чи формальних рішень: усе працює на головну ідею — мистецтво не підкоряється заборонам.

«Щастя не може бути незаконним»

У центрі цієї історії — Крихітка Пісташ у виконанні Катерини Мись. Її героїня з’являється на сцені як ковток повітря: жива, іронічна, відверта й водночас надзвичайно ніжна. Вона сміється, спокушає, танцює, але за легкістю рухів відчувається внутрішня сила і гідність. Пісташ у цій інтерпретації — не просто танцівниця, а жінка, яка має сміливість бути собою. І коли з її уст звучить фраза «Щастя не може бути незаконним», зал реагує миттєво — бо це вже не репліка персонажа, а правда, сказана вголос.

Арістід Форестьє у виконанні Ярослава Селедцова — образ багатошаровий і живий. Це не сухий служитель закону, а людина, яка ховається за правилами, боячись власних почуттів. Актор тонко проводить героя шляхом внутрішніх змін: від категоричності й стриманості до розгубленості, ніжності й прийняття. У сценах із Пісташ між ними виникає справжня драматургічна напруга — крихка, іронічна, наповнена мовчазними паузами й поглядами, які говорять більше за слова.

Відчуття справжнього театрального дива


Особливу роль у виставі відіграє музика Коула Портера, що звучить наживо під керівництвом Вадима Перевознікова. Оркестр тут не супроводжує дію — він живе разом зі сценою, підтримує акторів, підкреслює настрій, іноді жартує, іноді зізнається в почуттях. Саме жива музика створює те відчуття справжнього театрального дива, заради якого глядач приходить у зал.

Хор під керівництвом Сергія Савенка звучить злагоджено й об’ємно, додаючи масовим сценам відчуття простору і святкової метушні Парижа. Балет і хореографія Віталія Кузнецова — це вибух енергії, ритму й свободи. Канкан тут — не декоративний номер, а справжній характер вистави, її пульс і нерв. Рухи точні, сміливі, наповнені радістю і викликом водночас.

Візуальний світ вистави, створений Станіславом Зайцевим та Оленою Лесніковою, занурює в атмосферу епохи без зайвої ілюстративності. Костюми працюють як частина драматургії, а сцена живе й змінюється разом із героями, відображаючи їхній внутрішній стан.

«Канкан» у постановці Володимира Подгородинського — це вистава про свободу мистецтва, про право на щастя і про кохання, яке не визнає заборон. Вона залишає після себе не просто гарний настрій, а тепле, майже фізичне відчуття радості. І коли завіса опускається, глядач виходить із зали з переконанням, яке ще довго звучить усередині: щастя не може бути незаконним.


P.S. «Канкан» був представлений за домовленістю з Concord Theatricals Ltd. від імені TamsWitmark LLC — concordtheatricals.co.uk

Відеозапис або створення електронних чи інших аудіо- та/або відеозаписів або трансляцій цієї вистави суворо заборонено і є порушенням Закону про авторське право, промислові зразки та патенти Сполученого Королівства 1988 року.

Читайте також: 

Анонсне фото – скріншот з анонсу вистав одеської Музкомедії, фото в тексті – авторки

Share
Марія Котова

Авторка видання "Одеське життя". Журналістка з майже 20-річним досвідом. Пише про життя, культуру та історію Одеси. Членкиня Національної спілки журналістів України (НСЖУ), авторка чотирьох книг прози. Публікації доповнює власними фото.

Recent Posts

  • Статті

Реєстрація квартирантів і житло: чи може власник втратити квартиру

Багато власників житла бояться дозволяти квартирантам реєстрацію, вважаючи, що це може позбавити їх права на… Read More

26-12-2025 в 22:12
  • Новини

В Одесі 27 грудня очікуються штормовий вітер і сніг

Гідрометцентр Чорного та Азовського морів попереджає жителів Одеси та Одеської області про небезпечні метеорологічні явища:… Read More

26-12-2025 в 21:53
  • Новини

Різдво для дітей захисників неба: у 160-й зенітній ракетній одеській бригаді створили справжнє родинне свято

У світле свято Різдва Христового діти українських військових — Захисників неба — отримали різдвяні подарунки… Read More

26-12-2025 в 21:09
  • Новини

Після обстрілу будинок у центрі Одеси визнали аварійним: мешканців відселяють

Мешканці одного з багатоквартирних будинків в Одесі змушені терміново покидати свої квартири. Будівля сильно постраждала… Read More

26-12-2025 в 20:24
  • Статті

Як вулиця двох Гончарових в Одесі стала вулицею Бориса Жолкова

Вулиця Гончарова в Пересипському районі Одеси знову змінила назву — і це вже не перший… Read More

26-12-2025 в 19:57
  • Статті

Колядки, які пережили заборони, дефіцит і війну

Українська коляда — це різдвяна традиція, яка збереглася попри радянські заборони, економічні кризи та війну.… Read More

26-12-2025 в 19:14