Манікюрні послуги користуються великим попитом. Але їх відвідувачі часто наражають на небезпеку власне здоров’я через недотримання персоналом манікюрного кабінету санітарних норм. Як захистити себе в таких випадках, «Одеському Життю» розповіла юристка Вікторія Гусакова.
Дотримання санітарних вимог – це головна вимога для майстрів манікюра та манікюрних кабінетів. Це питання не лише репутації манікюрного салону, але й безпеки споживачів.
Існують Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів (ДСПІН 2.2.2.022-99), які неухильно повинні працівники ретельно дотримуватися. Зокрема, ці правила передбачають наступне:
Споживач має право цікавитися усіма моментами, що стосуються санітарних норм, і працівники салону краси повинні відповідати на усі запитання, надавати підтверджуючі документи на продукцію та дотримання санітарних норм.
Зокрема, П. 9.1 Правил передбачено, що для працівників перукарень, чия робота пов’язана з несприятливими умовами праці, обов’язковими є попередні перед прийняттям на роботу та періодичні медичні огляди. Дані результатів медоглядів заносяться в особові медичні книжки, що зберігаються у адміністрації перукарні.
Під час обслуговування клієнтів діють Правила побутового обслуговування населення (редакція від 02.11.2023), де п. 25 передбачено, що під час приймання замовлення виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо).
Послуги надаються з використанням матеріалів виконавця. Послуга може надаватися з використанням матеріалів, наданих споживачем.
Окрім того, якщо використовуються в роботі інструменти скажімо, замшевий баф для втирання та полірування, картонні пилка для підпилювання вільного краю, апельсинова паличка, пластиковий шпатель, такі інструменти є одноразовими, вони відкриваються при клієнті та утилізуються після проведення процедури.
Якщо Ви отримали неякісну послугу манікюру, відповідно до ч.3 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» (редакція від 19.11.2022), у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:
Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання).
Ви маєте право це вимагати безпосередньо у майстра, який надавав вам послугу усунення недоліків, відшкодування шкоди у власника салону (майстра), але бажано будь-які претензії оформлювати письмово.
Обов’язково вимагайте фіскальний чек в салоні краси! Це доказ наданих Вам послуг.
Якщо Вам безпідставно відмовляють, а Ви зазнати моральних страждань, чи матеріальних витрат, зверніться з письмовою скаргою до територіального підрозділу Держпродспоживслужби, позивайтесь до суду.
Згідно з п.8 ч.2 ст.16 ЦК України, способом захисту цивільних прав та інтересів може бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування матеріальної (майнової) шкоди.
Скажімо, якщо Ваші нігті пошкоджені, або виглядають жахливо, зробіть фото, які можете до суду надати, як доказ. Якщо у Вас була травма чи був інший привід звертатися до лікаря, обов’язково про це необхідно зазначити в позовній заяві та надати витяги з медичної картки, епікризи, надати копії квитанцій та витрати на курс лікування.
Ви повинні знати, що у будь-якому випадку Ваші права повинні бути захищеними.
У сучасному світі, де кожна деталь інтер'єру має значення, ароматичні свічки стали невід'ємною частиною затишного… Read More
Завтра, у четвер, 11 грудня 2025 року, в Одесі тимчасово припинить свою роботу бюветний комплекс,… Read More
11 грудня 2025 року в усіх регіонах України введуть стабілізаційні обмеження на споживання електроенергії. Все… Read More
В Одесі у віці 77 років пішов з життя видатний звукооператор, легенда Одеської кіностудії Юхим… Read More
Уночі та вранці 11 грудня в Одесі очікується туман із видимістю 200–500 метрів. Водіїв просять… Read More
Київський апеляційний суд залишив у силі цілодобовий домашній арешт колишнього мера Одеси Геннадія Труханова. Сам… Read More