Реклама / Новини партнерів

Вигода чи витрати: як програми лояльності впливають на бізнес?

За останні кілька років в Україні значно зросла кількість компаній, які в тому чи іншому вигляді пропонують клієнтам участь у програмах лояльності. Такі програми являють собою маркетингову тактику для заохочення постійних покупок товарів або послуг бренду. Головне їхнє завдання — зміцнення зв'язку між компанією та її клієнтами, збільшення частоти повторних покупок і залучення нових споживачів.

Елементи програм лояльності зазвичай включають накопичення бонусних балів за покупки, спеціальні знижки та акції для постійних клієнтів, клубне членство і рівневі системи для учасників. Ці програми мотивують клієнтів повертатися до компанії для нових покупок, що в кінцевому підсумку сприяє зростанню доходів і зміцненню клієнтської бази. Але наскільки вони дієві та чи можуть завдати шкоди бізнесу? Фахівці сервісу знижок і промокодів Emporium поділилися своєю думкою з цього приводу.

Для кращої наочності можна розглянути, як працює цей інструмент залучення аудиторії в деяких українських компаніях:

  • Інтернет-магазин Comfy нараховує 1% від суми покупки на бонусний рахунок клієнта у вигляді балів, які потім можна використовувати для наступних покупок за курсом 1 бал = 1 гривня.
  • Сервіс Fishka дає змогу накопичувати бали під час купівлі товарів або замовлення послуг у різних партнерів. Накопичені бонуси можна використовувати в мережі компаній-партнерів Fishka, отримувати нагороди з каталогу або направляти на благодійність.
  • Оператор Vodafone нараховує бонусні бали за поповнення рахунку. Ці бонуси можна використовувати для додаткових послуг, отримання знижок у магазинах і сервісах-партнерах, а також спрямовувати на благодійність.

Для споживача такі програми — це насамперед можливість заощадити. Але вони також працюють і на психологічному рівні: винагорода за покупки стимулює повторне звернення, накопичені бали дають відчуття цінності, яку не хочеться втратити, статуси й бонуси спонукають прагнути до нових досягнень, а обмежені пропозиції підвищують їхню привабливість.

При цьому бізнесу дуже важливо ретельно опрацювати умови програми лояльності, щоб вона в підсумку не була збитковою. Відповідний розрахунок можна виконати за формулою L = C ÷ (A × F × M), де:

  • Повна вартість програми (C): загальні витрати на реалізацію програми лояльності.
  • Середній чек (A): сума, яку клієнт витрачає за одну покупку.
  • Частота покупок (F): кількість покупок, що здійснюються клієнтом за певний період (наприклад, рік).
  • Середня маржа (M): прибуток від однієї покупки у відсотках від середнього чека.
  • Коефіцієнт лояльності (L): мінімальна кількість покупок, необхідна для покриття витрат на програму.

Для наочності можемо виконати нескладний розрахунок, взявши випадкові, але реалістичні цифри: 15 000 ÷ (550 × 8 × 0,30) = 11,36. Таким чином, щоб програма лояльності за цих значень була вигідною для бізнесу, її учасники мають здійснювати понад 11 покупок на рік. Для багатьох сфер бізнесу це цілком досяжні та реалістичні цифри.

Важливо пам’ятати, що програма лояльності — потужний маркетинговий інструмент. Однак він працює тільки тоді, коли кожна деталь програми продумана і функціонує як частина великого механізму. Тому головне правило під час розроблення та запуску програми лояльності — ретельно все продумувати та не поспішати.


*на правах реклами

Share

Recent Posts

  • Статті

Що робити, якщо дитина чи онук краде гроші або речі: поради юриста

Коли гроші чи речі зникають не через сторонніх, а через власних дітей чи онуків —… Read More

27-11-2025 в 23:02
  • Новини

У лікарні помер військовослужбовець із Суворівської громади

Суворівська громада Одеської області з глибоким сумом повідомила про важку втрату. У лікарняному закладі помер… Read More

27-11-2025 в 22:25
  • Статті

Дніпро за кермом: як не потрапити у зведення по ДТП

Дніпро — місто, де рух ніколи не буває повільним. Тут завжди є хтось, хто поспішає,… Read More

27-11-2025 в 22:12
  • Новини

В Одесі чоловік ґвалтував 7-річну племінницю та знімав на відео

В Одесі правоохоронці затримали чоловіка, підозрюваного у багаторічному сексуальному насильстві над племінницею та фіксації злочинів… Read More

27-11-2025 в 21:42
  • Новини

Графіки відключення світла в Одесі на 28 листопада

Стабілізаційні відключення електроенергії, введені по всій країні після чергової масованої атаки росіян на енергооб'єкти, триватимуть… Read More

27-11-2025 в 21:11
  • Новини

Прогноз погоди в Одесі на п’ятницю, 28 листопада

У п'ятницю, 28 листопада 2025 року, в Одесі та області синоптики оприлюднили оновлений прогноз погоди.… Read More

27-11-2025 в 20:33