Статті

Куди і як правильно подати звернення, якщо порушили ваші права як споживача

Ця стаття роз’яснює, як можна захистити свої права, якщо ви зіткнулися з неякісними товарами або послугами. Важливо знати свої права і вміти ними користуватися, щоб забезпечити справедливість у разі порушення.

Кожен споживач, який купує товари чи користується послугами, має певні права, що захищені Законом України «Про захист прав споживачів». Цей закон регулює відносини між покупцем і продавцем (або виробником) і визначає, що робити, якщо ви отримали неякісний товар або послугу. Також він пояснює, до яких органів звертатися за допомогою та як правильно подати звернення.

Що таке захист прав споживачів?

Захист прав споживачів стосується товарів і послуг, які люди купують для власного користування, а не для бізнесу чи роботи. Якщо товар виявився неякісним, або ви стали жертвою обману, закон дозволяє вимагати захисту своїх прав. У таких випадках за справедливістю можна звертатися до кількох органів:

– органи виконавчої влади, які відповідають за захист прав споживачів;

– міська рада або виконавчий комітет;

– суди.

Куди звертатися?

Якщо у вас є претензії до якості товару або надання послуги, ви можете звернутися до відділу з питань захисту прав споживачів при міській раді. Звернення можна подати у письмовій формі або прийти особисто на прийом, де ваші слова запишуть у вигляді звернення. У такому зверненні ви маєте чітко викласти свою проблему та вимоги.

Які права має споживач у випадку неякісного товару?

Якщо ви виявили дефекти у товарі протягом гарантійного терміну, ви можете вимагати:

  1. Пропорційного зменшення ціни на товар.
  2. Безкоштовного ремонту в розумний строк.
  3. Відшкодування витрат на ремонт, якщо ви виправили дефекти власним коштом.

Якщо товар, який ви придбали, не підлягає ремонту або його заміна неможлива, ви маєте право вимагати повернення коштів. У випадку харчових продуктів, якщо вони непридатні до споживання, продавець зобов’язаний або замінити товар, або повернути вам гроші.

Як оформити звернення?

Щоб ваше звернення було розглянуто, необхідно дотриматися кількох умов:

  1. У зверненні має бути вказане ваше прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання, контактні телефони.
  2. Звернення повинно бути підписане та мати дату.
  3. Якщо звернення подається електронною поштою, до нього додаються ваші контактні дані та електронна адреса для відповіді. Електронний підпис не потрібен.

Важливо: звернення повинно містити чіткий опис проблеми та вимоги до продавця чи організації. Якщо документ не підписано або неможливо ідентифікувати автора, таке звернення не розглядатиметься.

Що додати до звернення?

До звернення обов’язково додаються:

– копія чеку або квитанції, які підтверджують покупку товару;

– технічний паспорт товару, якщо на нього встановлено гарантійний термін;

– у разі, якщо ви вже зверталися до продавця з вимогою про ремонт чи заміну товару, додайте копію вашої заяви та відповідь продавця.

Якщо ваше звернення не розглянули, що робити далі?

Якщо ваше звернення не розглядається або рішення вас не влаштовує, ви можете звернутися до суду. Важливо знати, що судовий позов можна подати за місцем проживання, за місцем придбання товару або там, де було завдано шкоди. У позовній заяві обов’язково вказується, яке саме ваше право було порушено, коли це сталося та в чому це виражається.

Також ви повинні описати, який спосіб захисту вимагаєте, наприклад: повернення коштів, заміна товару чи відшкодування витрат. Не забудьте додати всі необхідні документи: чеки, договори, гарантійні талони тощо.

Share
Вікторія Гусакова

Професійний юрист. Досвід роботи більше ніж 22 років. Працюю з договорами, надаю юридичні консультації, маю досвід представництва в судах (місцевих, господарських, апеляційних). Освіта – Львівський національний університет імені Івана Франка.

Recent Posts

  • Статті

Який інтернет обрати під час відключень світла?

У сучасному світі стабільний та швидкісний інтернет дуже важливий для виконання бізнес-завдань та повсякденного користування.… Read More

2024-11-21
  • Новини

Завідувачку дитячої лікарні в Одесі викрили на хабарі

В Одесі правоохоронці затримали завідувачку одного з відділень "Дитячої міської клінічної лікарні №3". Її підозрюють… Read More

2024-11-21
  • Авторський блог

Андрій Вишинський — одесит на прізвисько «Ягуарович»: історія ката і «ланцюгового пса» диктатора

22 листопада 1954 року, тобто рівно 70 років тому «скопитився» Андрій Януарович Вишинський. «Фі!», —… Read More

2024-11-21
  • Новини

Частина Одеси у п’ятницю залишиться без води: кому потрібно зробити запаси

У частині Приморського району Одеси у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, тимчасово відключать воду. Причина… Read More

2024-11-21
  • Новини

ЮНЕСКО відреагувала на звернення одеситів щодо збереження історичних пам’яток

В ЮНЕСКО дали відповідь на гучний «Одеський лист», в якому противники деколонізації топонімів, названих на… Read More

2024-11-21
  • Новини

Одеса без світла: чи працюватимуть графіки 22 листопада (ОНОВЛЕНО)

Завтра, у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, в Україні та, зокрема, в Одесі та Одеській… Read More

2024-11-21