Вітчизняну систему освіти час від часу критикують за те, що жінок в ній набагато більше ніж чоловіків. Звідси, ніби то, занадто м'яке та поблажливе ставлення до учнів. Можливо, події останнього часу, коли до школи почали приходити вчителі-чоловіки, змінять ситуацію на краще. Напередодні Дня вчителя в Україні, ми завітали до одеського ліцею №122 і поцікавились у молодих педагогів, чому вони обрали саме роботу у школі.
Вчитель математики та інформатики Олександр Дубінін у дитинстві мріяв стати пілотом. Але за станом здоровʼя мрія так і залишилась мрією. Далі стали в пригоді гарні знання математики та повага до професії вчителя – він вступив на фізико-математичний факультет Південноукраїнського національного педагогічного університету імені Ушинського.
Щоб покращити рівень знань з математики, педагог вважає за необхідне змінити підхід до викладання предмету. На його думку, вивчати математику можна у групі не більше ніж з 10-12 дітей. Лише так можна врахувати й рівень знань кожної дитини, і швидкість засвоєння нового матеріалу. Вчитель встигав би з кожним поспілкуватись, кожного проконтролювати. У великому класі індивідуальний підхід до учнів – проблематичний.
– Зацікавити математикою можна в 5-6-х класах, якщо давати практичні завдання, – каже Олександр. – Наприклад, школярі визначали площу та периметр майданчика біля школи. Їх ця справа захопила, і вони добре засвоїли матеріал навіть без виведення формул. У старших класах аналогічно ми вивчали теорему синусів та косинусів, визначаючи довжину драбини, яку треба підставити, щоб дістатись вікна.
Олександр Дубінін вже перевірив свій підхід: він розподіляв клас на групи, ставив завдання і додавав змагальний момент. Діти визначали, яка команда впоралася швидше і краще.
Щодо чоловіків у школі – на думку Олександра, жінок-вчителів діти легше та швидше сприймають, а чоловіка-вчителя інколи можуть навіть злякатись. Тому потрібен певний час, щоб дитина звикла до вчителя, довірилась йому і почувалася нормально.
Викладач інформатики Артем Романча потрапив до ліцею зовсім недавно. До того він вів гурток для ветеранів, дітей ветеранів у комунальній установі «Ветеран ХАБ». Навчав пілотуванню дронів, програмуванню, а також працювати з паяльником тощо.
Його навички цікавої роботи з людьми, вміння все добре і терпляче розтлумачити помітили, тому і запропонували викладати до ліцею. Тим паче, освіта дозволяла: Артем закінчив факультет прикладної математики ОНУ імені Мечникова.
– То був такий виклик собі, – каже Артем. – Я люблю себе випробовувати, тому було цікаво попрацювати зовсім в іншій сфері. Де я, зважаючи на свій досвід навчання у школі та університеті, роблю акцент на практичних навичках, які знадобляться учням у будь-якій професії та у повсякденному житті. Мова йде про роботу на компʼютері, знання офісних програм.
Говорячи про низький рівень знань з математики, Артем підкреслює, що це не лише наша проблема, то проблема світова. Щоб зацікавити математикою, треба знаходити варіанти втілення математичних знань у житті. Наприклад, у робототехніці. Тому в ліцейському кабінеті одеські учні можуть побачити робота-собаку, різні маніпулятори і навіть дрони. Створюючи ці механізми, вчитель пояснює, чому потрібні знання з математики.
Щодо гендерного балансу – Артем вважає, якщо країна хоче досягти його, то й у школі до нього треба прагнути. Тому залучати до викладання чоловіків дуже важливо. Особливо у старшій школі, де ставлення до вчителя-чоловіка дуже поважне і зацікавлене.
За місяць виповниться 10 років, як Євген Павленко є вчителем фізкультури. Каже, що фах обрав, бо завжди займався спортом, зокрема добре грав у футбол. Тому, провчившись на факультеті фізичного виховання та спорту у Херсонському державному університеті, став учителем фізкультури.
Педагога бентежить не завжди правильне ставлення батьків до його уроку. На жаль, фізкультура і досі багатьма сприймається як другорядний предмет, хоча саме від нього значною мірою залежить здоровʼя дитини.
– Спортсменами моїм вихованцям ставати не обовʼязково, – каже Євген. – Але з урахуванням того, скільки часу сучасні школярі проводять за різними гаджетами, мало рухаються, фізкультура дуже потрібна. На мій погляд, пʼять уроків на тиждень було б добре. І ще – щоб батьки рази три на тиждень водили дитину до якоїсь спортивної секції або організовували рухливі ігри, прогулянки, походи на свіжому повітрі. Лише так можна збалансувати багатогодинне сидіння учня на уроках та за гаджетами.
Щодо кількісної переваги жінок-вчителів у школі – Євген Павленко в цьому проблеми не бачить. Головне, як людина працює і як до неї ставляться діти.
Жоден з моїх співбесідників, працюючи в ліцеї, не є втікачем від мобілізації. Тому обраний фах для них не є випадковим. Вони – вчителі за покликанням, творчі, розумні, інтелігентні. Саме такі, в яких діти можуть навчатись, з яких можуть брати приклад. Мабуть, це головне для сучасної школи, де дуже потрібні яскраві особистості. Отже, з Днем вчителя, справжні педагоги!
Читайте також:
Анонсе фото ілюстративне. Джерело: Vistacreate
В ніч на неділю, 5 жовтня 2025 року, 1320-й день з початку повномасштабної війни в… Read More
Станом на ранок тижня, 5 жовтня 2025 року, в Одесі комунальні служби продовжують роботи з… Read More
В Одесі минулої ночі навпроти будівлі обласної держадміністрації сталася смертельна ДТП, в якій трагічно загинув… Read More
В Одесі готують Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури та для цього проводять опитування серед городян. Read More
5 жовтня прогнозуються середні магнітні бурі. Це може вплинути на самопочуття метеозалежних людей — можливі… Read More
Завтра, в неділю, 5 жовтня 2025 року, в Одесі та Одеській області буде хмарно з… Read More